خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

تزریق ۷۰ درصد جمعیت به واکسن کرونا موجب ایمنی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۳۳۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تزریق واکسن کرونا باید برای ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت استان قزوین انجام شود، تا به ایمنی لازم برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در نشست کمیته هماهنگی واکسیناسیون کرونا در استان قزوین اظهار کرد: باید ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت استان قزوین واکسینه شوند و برای اینکه عدالت در توزیع واکسن حفظ شود سعی بر این است که به تمام کسانی که در حوزه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند واکسن تزریق شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: خانم‌های باردار و شیرده و کسانی که تست مثبت کرونا دارند، نباید واکسن تزریق کنند.

نامدار افزود: واکسن کرونا باید عادلانه در کشور توزیع شود و اولویت تزریق با کادر درمان است، زیرا مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید در مورد عوارض واکسن کرونا اطلاع رسانی درستی صورت گیرد تا عموم مردم در در جریان قرار گیرند.

این مسئول ادامه داد: واکسن‌های ارسال شده به کشور باید در دمای منفی ۲۰ تا منفی ۸۰ درجه سانتیگراد نگهداری شوند به همین دلیل تزریق واکسن در بخش خصوصی انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: تمام واکسن‌های کرونای موجود دو دوزی هستند و باید به دنبال هم تزریق شوند.

 نامدار با تأکید بر اینکه در توزیع واکسن باید شاهد همکاری بین بخشی باشیم، گفت: واکسیناسیون صرفاً بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه ارگان‌ها باید در این امر دخیل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز