خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد:

احیای گذر تاریخی باغ حسن‌خان در دستور کار قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۶۹

شهردار مشهد گفت: احیای گذر تاریخی کوچه‌باغ حسن‌خان در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی در بازدید مشترک با مدیران میراث‌فرهنگی از پروژه مشارکتی احیای بناهای میراثی بافت اطراف حرم درباره ضرورت احیای این مسیر با توجه به تصویب طرح تفصیلی حریم رضوی و در راستای احیای باف تاریخی و هویتی این محور اظهار کرد: اصل احیای این محور را قبول داریم و اراده ما بر این است اما باید بررسی‌های لازم را با شهردار منطقه انجام داده و برنامه‌ریزی برای اجرا را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کوچه‌باغ حسن‌خان یکی از محورهای اصلی بافت تاریخی اطراف حرم است، ادامه داد: در حال حاضر شهرداری منطقه ثامن اقداماتی برای هماهنگی با تاسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات در حال انجام است که پس از آن هماهنگی لازم برای عملیات اجرایی احیای مسیر اقدام خواهد شد.

شهردار مشهد با اشاره به بازدید از عملیات مرمتی اثر تاریخی کاروانسرای عزیزالله اف مشهد اظهار کرد: مرمت در بخش‌هایی از این اثر توسط میراث‌فرهنگی انجام شده است و برای ادامه این عملیات مرمتی شهرداری اعتبارات مورد نیاز را تامین خواهد کرد و میراث‌فرهنگی عملیات مرمتی را به پایان خواهد رساند.

شهردار مشهد همچنین در بازدید از بازار تاریخی فرش مشهد، اظهار کرد: با توجه به این‌که فرآیند تائید طرح و نقشه‌های اجرایی برای عملیات مرمت و احیای این بازار در میراث فرهنگی طی‌شده و نقشه‌ها نیز ابلاغ شده است، با معرفی استادکاران و معماران سنتی به پیمانکار از سوی میراث‌فرهنگی چندین گروه در چند نقطه عملیات مرمتی را انجام خوهند داد تا در عملیات مرمتی تسریع شود.

هم‌چنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در دوره پنجم شاهد یک مشارکت جدی، خوب و در خورتحسین بودیم.

ابوالفضل مکرمی‌فر ادامه داد: در راستای احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهرمشهد به‌ویژه منطقه تاریخی و فرهنگی توس اقدامات ارزشمند و سترگی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: در خصوص احیای محورهای تاریخی مشهد، برای محور تاریخی باغ حسن‌خان گفت‌وگویی با شهردار مشهد صورت گرفت و محور تاریخی ارگ نیز هم اکنون با نظارت میراث‌فرهنگی توسط شهرداری در حال اجراست.

مکرمی‌فر با بیان این‌که ایجاد پاتوق‌های فرهنگی نیز از اقدامات شهرداری در راستای احیای هویت تاریخی فرهنگی شهر مشهد بوده است، تصریح کرد: تملک و احیای بناهای تاریخی نیز توسط شهرداری و با مشارکت میراث‌فرهنگی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به بازدید انجام شده از بازار تاریخی فرش مشهد و کاروانسرای تاریخی عزیزالله‌اف اظهار کرد: در این بازدید که معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مشهد، عضوهیئت‌رئیسه شورای‌اسلامی شهرمشهد و رئیس شورای‌اسلامی استان، شهردار مشهد، شهردارمنطقه ثامن و معاونان و مدیران اداره کل میراث‌فرهنگی استان حضور داشتند تصمیمات خوبی برای اجرای عملیات مرمت و احیای بازارفرش گرفته شد تا در این عملیات تسریع شود.

مکرمی‌فر ادامه داد: همچنین برای ادامه عملیات مرمت و احیای کاروانسرای عزیز الله‌اف مقرر شد شهرداری اعتبار مورد نیاز را تامین کند که شهردار مشهد قول داد این اعتبار را تامین کند و تفاهمنامه‌اش را طی چند روز آینده به امضا برسانیم، همچنین پیمانکار نیز قول داد با تامین اعتبار مورد نیاز در کوتاهترین زمان مجموعه به پایان برسد و شاهد حضور دوباره کسبه در این بازار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز