خبرگزاری کار ایران

سرپرست منابع طبیعی استان:

۴ ذخیره گاه جنگلی جدید در قزوین شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۱۸

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: ۴ ذخیره گاه جنگلی جدید در استان قزوین به مساحت ۶۶۷ هکتار شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن قاسم زاده در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری، اظهار کرد: شناسایی این ۴ ذخیره گاه جنگلی جدید در استان قزوین به مساحت ۶۶۷ هکتار شناسایی شد که این ذخایر جنگلی در روستاهای حسن آباد و حسین آباد طارم سفلی، زیتک کوهین و اکوجان الموت غربی قرار دارند.

سرپرست منابع طبیعی استان یادآور شد: به دلیل شرایط کرونایی امسال توزیع نهال متفاوت تر از دوره های گذشته انجام می‌شود و هدفمندتر خواهد بود و نهال‌های مورد نظر به شهرداری ها ارائه و توزیع بین متقاضیان با همکاری مدیریت‌های شهری در نقاط مختلف استان انجام می‌شود و به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری ۲۰۰ هزار اصله نهال در استان توزیع می‌شود.

قاسم زاده با اشاره به اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی و صدور اسناد تک برگی، گفت: امسال در سطح ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت مالکیت انجام شد و پرونده ۲۷۰ هزار هکتار نیز برای صدور اسناد تک برگی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۴۷ درصد از اراضی ملی استان قزوین اسناد تک برگی دریافت کرده اند.

این مسئول اضافه کرد: با اجرای طرح کاداستر و حدنگاری مداخلات در اراضی ملی کاهش می یابند و استعلام ها در کم ترین زمان ممکن صادر می شوند.

 سرپرست منابع طبیعی استان از تشکیل ۲۷۸ پرونده تعرض و تصرف  اراضی ملی در استان قزوین به مساحت هزار و ۸۱۲ هکتار طی سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت همچنین ۸۵ پرونده تعیین تکلیف شد و به واسطه آن شاهد آزادسازی ۶۷۰ هکتار از اراضی ملی استان بودیم.

قاسم زاده بیان کرد: امسال همچنین از تصرف و تجاوز به ۸۷ هکتار از اراضی ملی استان در حین ارتکاب تخلف با حضور نمایندگان دستگاه قضا و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی جلوگیری شد.

وی از اجرای طرح های آبخیزداری در سطح ۲۷ هزار و ۸۱۷ هکتار از اراضی ملی استان قزوین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: اجرای این طرح ها مزایایی چون تقویت منابع آب، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از سیل را به دنبال دارد.

این مسئول گریزی نیز به آتش سوزی های به وقوع پیوسته در اراضی ملی استان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: امسال متاسفانه شاهد ۲۰۹ فقره آتش سوزی در سطح ۲ هزار و ۱۰۲ هکتار از اراضی ملی استان بودیم که بیشترین مقدار آن مربوط به روستای لات در الموت بود.

 سرپرست منابع طبیعی استان اعلام کرد: تهیه طرح های مرتع داری در سطح ۳۳ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین انجام شد و امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی به بهره برداران تحویل داده شد.

به گفته قاسم زاده، ۲۳ فقره پرونده قاچاق چوب در استان طی سال جاری شناسایی و ثبت شد وحجم چوب های قاچاق کشف شده ۲۶۰ متر مکعب بوده است. 

وی در پایان در خصوص برنامه های هفته منابع طبیعی در قزوین بیان کرد: غرس و کاشت نهال در نقاط مختلف استان، دیدار مدیر و کارکنان منابع طبیعی با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، رژه موتوری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و بازدید اصحاب رسانه از طرح های آبخیزداری از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز