خبرگزاری کار ایران

با حضور اسلامی و معتمدیان انجام شد؛

تصویب طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در شورای عالی شهرسازی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۳۹

با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی، طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی و سایر مدیران متولی، جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار و سرانجام طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در این نشست به تصویب رسید.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی با اشاره به تصویب طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، گفت: جایگزین کردن این طرح پس از ۲۵ سال از تصویب طرح قبلی، نیاز به اقدامات زیادی داشت و خوشبختانه در چند ماه گذشته در سطح خراسان رضوی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تمهید مشاور طرح، اجماع خوبی در بین همه اعضای کمیسیون ماده ۵ استان و اقناع سازی خوبی در افکار عمومی، بزرگان و نخبگان صورت گرفت.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی، افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی اجرا و بازنگری این طرح مباحث حقوقی و حقوق مکتسبه بود، تدابیر لازم در این زمینه صورت گرفت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: امروز تصمیمی متناسب با شآن و جایگاه، ولی نعتمان آقا علی ابن موسی الرضا (ع) اتخاذ کردیم که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

او افزود: نگاه همه ما باید معطوف به منطق طرح باشد که کسی بر روی منطق آن ایراد نداشته و خوشبختانه مراحل خود را طی کرده است، در این راستا از استاندار خراسان رضوی و همه کسانی که در این مسیر نقش آفرینی کردند قدردانی می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که در یک زمان بندی فشرده باید به سمت اجرای طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی برویم.

اسلامی با اشاره به اینکه در کنار استاندار خراسان رضوی و مدیریت شهری هستیم، بیان کرد: تعیین تکلیف ساخت و سازها، اشتغال، تولید، برون رفت از ابهامات و شرایط سخت فعلی را به دنبال دارد.

 پس از گذشت ٢۵ سال از آغاز طرح توسعه بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و به منظور حفظ شأن و جایگاه حرم مطهر در سیمای شهری محدوده، استمرار هویت معنوی زیارت، ارتقای شاخص‌های خدمات عمومی و تسهیلات اقامتی برای کلیه اقشار نیز حمایت از جمعیت مجاور باقیمانده و احیای بافت تاریخی موجود، از انتهای سال گذشته بازنگری طرح با هدایت وزارت راه و شهرسازی و همکاری دستگاه‌های محلی در قالب "طرح ویژه تفصیلی" در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز