خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نگرانی از افزایش کرونا در خوزستان/ تاثیر برخی تصمیمات در عادی انگاری مردم/ مسئولان مردم را آماده سفرهای نوروزی نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۹۶۷

نماینده‌مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با ابراز نگرانی نسبت به اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا و قرار گرفتن 11 شهر استان خوزستان در وضعیت‌قرمز گفت: نباید با برخی‌تصمیمات نسنجیده عادی‌انگاری کنیم چرا که مردم باید تاوان اینگونه تصمیمات را با جان و مال شان بپردازند.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا و وضعیت نگران کننده استان خوزستان گفت: یک سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد که این بیماری مرگبار همه مردم دنیا را به خود درگیر کرده و به توصیه پزشکان برای مقابله با این ویروس چاره‌ای به جز فاصله‌گذاری اجتماعی نداریم.

وی افزود: البته برخی تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی مدیران و فعالان حوزه اجتماعی هم به حقوق مردم خدشه وارد می شود و نگرانی هایی ایجاد می کند.

یوسفی ادامه داد: وقتی دولت می آید و جشنواره فیلم فجر را برگزار می کند و از هم اکنون شاهد برنامه ریزی برای مسافران نوروزی به استان خوزستان از سوی برخی از وزرا از جمله میراث فرهنگی هستیم چطور انتظار نداریم استان با شرایط بحرانی کرونا مواجه نشود.

وی اظهار داشت: با اینگونه تصمیمات و اقدامات به جامعه اینطور القا می‌کنند که شرایط عادی است؛ پس مردم خیلی نگران نباشید. در چنین وضعیتی جامعه دچار عادی انگاری می‌شود و این مردم هستند که باید تاوان تصمیمات مدیران را بدهند.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس عنوان کرد: یک سال است مردم به نوعی قرنطینه خانگی شده‌اند و مدارس تعطیل‌اند. اینها باعث شده که مردم خودشان نگران باشند و استان خوزستان علاوه بر بیماری کرونا در زیر ساخت های عمرانی نظیر آب و فاضلاب، بهداشت و درمان نیز با مشکلاتی روبه رو است. برخی از بیمارستان های اهواز  قدمتی 50 ساله دارند و این مشکلات بیانگر این است که متاسفانه در ادوار گذشته چه مسئولان محلی و چه کشوری هیچگونه توجهی به استانی با 5 میلیون نفر جمعیت نداشته اند.

یوسفی اضافه کرد: استانی که برخی از بیمارستان‌های آن به منطقه جنوب غرب کشور در حوزه پذیرش بیماران نیز خدمات‌دهی می‌کند هم اکنون خودش دچار مشکل شده و به 4 هزار پرستار و کادر درمان نیازمند است.

وی ادامه داد: متاسفانه در یک سال گذشته کادر درمان با از خودگذشتگی و تمامی کاستی‌هایی که وجود داشت، از جان خود گذشتند تا به مردم خدمت کنند و این اوج جهاد و ایثارگری آنها است. پس باید حواس مان باشد تبعات و تصمیمات دولت و برخی مسئولان و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم بیشتر باعث فرسودگی و تضعیف کادر درمان نشود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان خوزستان و نگرانی از احتمال افزایش سفرهای نوروزی به استان  عنوان کرد: استان خوزستان به دلیل دارا بودن چهار فصل و زیبایی های خاصی که دارد هم اکنون به استقبال فصل بهار رفته است و مقصد بقیه استان های کشور شده است پس باید حواس مان باشد با ترددهای بی مورد باعث خستگی بیشتر کادر درمان نشویم و آنها دچار لطمات روحی و جسمی نشوند.

یوسفی با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری کرونا باید قرنطینه کامل شکل بگیرد، افزود: یادمان باشد دو سوم ( 70) درصد مشاغل در کشور ما دارای درآمدثابت نیستند و شامل کسبه یا کارگران ساختمانی هستند که درآمد ثابتی ندارند و در یک سال گذشته با هزینه‌های مالیات و بازپرداخت اقساط و وام روبرو بودند. هرچند در کمیسیون تلفیق 25 درصد مالیات مشاغل را به دلیل شرایط کرونایی به 20 درصد کاهش دادیم اما باید کمک‌هایی به بخش ها و مشاغل آسیب دیده از کرونا صورت بگیرد تا بتوانند هزینه ها را پرداخت کنند.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: تعطیلی ها به دلیل محدودیت های کرونایی به این افراد فشار وارد می کند و نباید تبعات تصمیمات اشتباه دولت و عدم رعایت فاصله گذاری از سوی برخی از مردم باعث تعطیلی کسبه و افرادی شود که هیچ درآمد ثابت و پایداری ندارند.

وی درباره راهکارهای کنترل و مقابله با بیماری کرونا در استان خوزستان افزود: باید از سفر اتباع خارجی در مرزها به شدت جلوگیری شود و اجازه ندهند این سفرها انجام شود. با پیگیری هایی که انجام دادیم قرار بود کنترل‌هایی اعمال شود و وعدهایی نیز دادند که 2 هفته ای این ترددها را متوقف کنند که امیدوارم این تصمیمات اجرایی شود.

یوسفی ادامه داد: دولت در تصمیمات خود مردم را آماده سفرهای نوروزی نکنند و با این کار فضا را به گونه ای جلوه ندهند که عادی انگاری شود و با این کار جان مردم به خطر بیفتد و باز هم فاجعه ماه های گذشته تکرار شود.

وی گفت: تا قبل از عید تلاش می کنیم که ترددهای غیر ضروری به استان خوزستان را کنترل کنیم. مردم نیز با عدم برگزاری مراسم عزا و عروسی در بحث کنترل بیماری کرونا همکاری کنند.

یوسفی در پایان افزود: هم اکنون 11 شهر استان در وضعیت قرمز قرار دارند و آمار مبتلایان در استان در حال افزایش است و سرعت ابتلا به بیماری کرونای انگلسی افزایش یافته است و این روند باعث سرعت شیب افزایش آمار بیماران، بستری ها و فوتی ها خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز