خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنای فارس مطرح شد؛

اصلاح‌طلبان با کاندیدای نیابتی وارد انتخابات نمی‌شوند/ قرار نیست به هر قیمتی در انتخابات شرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۸۷۴

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس گفت: طبق روال سال‌های گذشته رقیب سیاسی در زمان انتخابات درصدد است تا افرادی که در بدنه اجتماعی پایگاهی ندارند را به سوی کاندیداتوری سوق دهد تا به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات مطرح شود که در این شرایط نیاز است تا اصلاح طلبان هوشیارانه مراقب این ترفندها باشند.

به گزارش ایلنا، جمیله کریمی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه انتخابات بهار احزاب و عرصه سیاست ورزی است، گفت: احزاب نباید این فرصت را از دست بدهند ، البته این مسئله به این معنا نیست که اصلاح‌طلبان به هر قیمتی در انتخابات شرکت کنند.

‎‎دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس  با اشاره به انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری و حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی گفت: ایران در سال ۹۲ در شرایط خاصی بود و شعار اصلاح طلبان نجات کشور از دست افراطیون بود اگرچه عملکرد دور اول آقای روحانی قابل دفاع بود.

‎کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که چرا روحانی با آن شعارها و برنامه های انتخاباتی سال ۹۶ نتوانست شرایط کشور را تغییر دهد، گفت: باید برای افکاری عمومی توضیح‌ داد که چه اتفاقاتی رخ داده که کشور از سال ۹۶ به بعد با مشکلات عدیده ای مواجه شد.

‎این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: جای سئوال دارد که دولتی که در دوره اول توانست تورم را کاهش و روابط را با جهان تا حدودی بهبود ببخشد و با برجام برخی تحریم‌ها را لغ  کند و سایه جنگ را با خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور شورای امنیت سازمان ملل کوتاه و‌گشایش نسبی در سیاست داخلی ایجاد کند ، چرا از سال ۹۶ به بعد با این همه مشکلات روبرو شد؟

وی با اشاره به اینکه نقش دولت و سایر بخش‌های حاکمیت در پیدایش این مشکلات برای افکار عمومی از موضوعاتی است که نیاز به توضیح دارد، ادامه داد: از سوی دیگر باید شفاف سازی شود که سهم ناکارآمدی در بدنه مدیریتی دولت و نقش دولت پنهان و همچنین بازگشت تحریم‌ها بعد از روی کار آمدن ترامپ تا چه اندازه بوده است.

‎وی در ادامه در پاسخ به این پرسش مبنی بر پافشاری رقیب سیاسی در جامعه برای تخریب روحانی‌ و مقصر جلوه دادن اصلاح‌طلبان در خصوص شرایط موجود کشور ادامه داد: حمایت اصلاح طلبان در آن مقطع زمانی از روحانی با توجه به لیست کاندیداهای موجود کار درستی بوده است.باید پذیرفت که  اصلاح طلبان در بدنه مدیریتی دولت نقش تعیین کننده نداشتند این در حالی ست که هم نیروهای فشار و هم برخی از اطرافیان روحانی مانع ورود اصلاح طلبان به بدنه مدیریتی دولت بودند که رئیس حوزه ستادی دفتر رئیس جمهور جناب واعظی اخیرا به وضوح به این موضوع اعتراف کردند.

اصلاح‌طلبان با کاندیدا نیابتی وارد کارزار انتخابات نخواهند شد

‎کریمی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دیگر با کاندیدای نیابتی وارد کارزار انتخابات نخواهند شد، بیان کرد: اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ بر کاندیدای اصلاح طلب اجماع دارند که تحقق این امر  مشروط بر این موضوع است که انتخابات در بستر قانون اساسی و به دور از اعمال نفوذ جناحی ‌‌و سلیقه ای و نظارت استصوابی برگزار شود.

‎این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اصلاح طلبان به عنوان یک جریان اصیل و ریشه دار و تعیین کننده در عرصه عمومی کشور با بدنه اجتماعی فراگیر باید با کاندیدای اختصاصی در انتخابات حضور داشته باشند.

‎‎‎کریمی با اشاره به ترفندهای رقیب سیاسی که همیشه در عرصه عمومی و عرصه قدرت سیاسی برای مخدوش کردن جریان اصلاح طلبی به دنبال بدل تراشی برای اصلاح‌طلبان بوده‌اند، گفت: طبق روال سال‌های گذشته رقیب سیاسی در زمان انتخابات درصدد است تا افرادی که در بدنه اجتماعی پایگاهی ندارند را به سوی کاندیداتوری سوق دهند تا به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات مطرح شود که در این شرایط نیاز است تا اصلاح طلبان هوشیارانه مراقب این ترفندها باشند.

‎‎‎این عضو شورای منطقه حزب اتحاد فارس با اشاره به نقش مهم مردم در تجلی نهادهای انتخابی در قانون اساسی گفت: حاکمیت باید شرایط کشور را درک و از تکرار تلخ انتخابات با مشارکت حداقلی سال ۹۸ مجلس یازدهم که در چهار دهه بی سابقه بوده بپرهیزد. 

‎جمیله کریمی در ادامه با اشاره به مراجع چهارگانه به عنوان فصل‌الخطاب تأیید صلاحیت ها در قانون اساسی گفت:  برای تأیید صلاحیت ها  باید مسائل قضایی، هویتی، اطلاعاتی و یا انتظامی افراد ‎مدنظر باشند.

‎وی با تاکید بر اینکه وقتی مراجع چهارگانه افراد را تأیید می کنند ، رد صلاحیت آن‌ها غیرقانونی است، افزود:  بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان نقش نظارتی بر انتخابات است،  اما از زمان برگزاری دور چهارم انتخابات مجلس با تفسیر جناحی و سلیقه‌ای از اصل ۹۹ قانون اساسی،شورای نگهبان برعکس عمل می‌کند  و در همه امور انتخابات حضور دارد.

قوه مجریه تدارکاتچی برگزاری انتخابات است

‎دبیر جمعیت زنان مسلمان نو اندیش منطقه فارس با اشاره به اینکه متاسفانه قوه مجریه در روند برگزاری انتخابات صرفاً تدارکاتچی شده، ادامه داد: اگرچه قانونگذاران و تدوین‌کنندگان قانون اساسی در اصل ۹۹  شورای نگهبان را به‌عنوان ناظر برگزیدند تا از بروز تخلف جلوگیری کند اما امروز شورای نگهبان هم نقش نظارتی دارد، و هم مجری انتخابات است که ‌این نقض غرض هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز