خبرگزاری کار ایران

به همت معاونت صنایع‌دستی البرز؛

طرح نظارت بر عملکرد مراکز آموزش صنایع‌دستی برای نخستین بار اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۸۲۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از اجرا‌ی طرح نظارت و ‌مبارزه با تخلفات مالی مراکز آموزش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ‌البرز، فریدون محمد‌ی با اشاره به اجرای طرح نظارت بر عملکرد مراکز آموزش صنایع‌دستی در البرز، بیان کرد: در این راستا و به منظور جلو‌گیر‌ی از تخلفات و حمایت از هنرجویان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی طرح فوق در استان اجرایی شد.

او در ادامه یادآور شد: بر این اساس و به همت سر‌پرست معاونت صنایع‌دستی این اداره کل تفاهم‌نامه‌هایی به منظور توسعه، ترویج و آموزش رایگان و ارزان‌قیمت رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی با آموزشگاه‌ها‌ی فنی‌و‌حرفه‌ای، کارگاهی و ... منعقد شده که مدرک پایان دوره نیز اعطا می‌شود.

محمد‌ی افزود: پس از رصد واحد‌های زیرمجموعه و بر‌رسی گزارشات واصله مبنی بر تخلف ۲ مرکز آموزشی طرف تفاهم‌نامه، تخلفات مالی محرز بوده و همچنین هر یک از این مراکز با ارائه مدرک مهارت اقدام به اخذ مبالغ خارج عرف از هنر‌آموزا‌ن کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: بر اساس شواهد موجود معاونت مربوطه در ابتدا اقدام به صدور تذکر کتبی به واحد‌های متخلف کرده و پس از آن نیز اخطار کتبی به منظور اصلاح قیمت‌ها صادر شده که پس از عدم توجه از طرف مدیران زیرمجموعه و تضاد موضوع مطروحه با ماموریت محوله معاونت صنایع‌دستی، تفاهم‌نامه‌ها‌ی مذکور از طرف این اداره‌کل لغو شده است.

او ضمن پشتیبانی و حمایت از حقوق هنرجویان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی یاد‌آور شد: اهتمام ویژه‌ای از طرف مسئولان مربوطه به منظور آموز‌ش‌ها‌ی ارزان و در دسترس شکل گرفته است که موارد‌ی از این دست نمی‌تواند مانع از اجرا‌ی طرح‌ها و برنامه‌های مصوب شده و همواره در طی مسیر با مواردی‌ این چنین بر‌خورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز