خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد:

کاشان مادر نساجی ایران است/ ایجاد کار با نوسازی کارخانجات در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۷۲۵

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: احیاگران کارخانجات مخمل و ابریشم و نساجی کاشان با نوسازی باید آهنگ و به صدا درآمدن سوت دوباره این کارخانه را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش ایلنا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه  کاشان در بازدید از شرکت مخمل و ابریشم کاشان ، احیای این شرکت بزرگ تولیدی را کار ارزشمندی دانست و اظهار داشت: احیای فرهنگ به صدا درآمدن سوت کارخانجات در کاشان  مردم را  به تلاش، کار و پویایی بیشتر در این شهرستان تشویق می کند.

وی با تاکید بر احیای کارخانجات کاشان، یادآورشد: شهرستان کاشان به عنوان مادر نساجی ایران است و لاجوردی و تفضلی‌ها نقش محوری درصنعت نساجی کشور داشتند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: احیاگران کارخانجات مخمل و ابریشم و نساجی کاشان با نوسازی باید آهنگ ،موسیقی ونوازش این صنعت را به گوش جهانیان برسانند.

مدیرعامل کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این کارخانجات اظهار داشت : این واحد تولیدی به دلیل ترکیب زیبا و هوشمندانه ماشین آلات، طاوس نساجی ایران شناخته می شد.

مهدی اخباری با بیان اینکه تولید این کارخانه درسال 1388 به صفر رسید اظهار داشت : احیای این شرکت تولیدی با تلاش مدیریت، کارگران و تعمیرماشین آلات قدیم انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از احیا، تولید شرکت افزایش چشمگیری یافته به گونه ای که تولید سه ماهه ابتدای سال 99 بیش از20 برابر تولید سه ماه ابتدای سال 98  است.

مدیرعامل کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان بابیان اینکه قدمت 90 درصد ماشین آلات این کارخانه به جنگ جهانی دوم می رسد. تصریح کرد: به دلیل بی نظیربودن تولیدات مخمل این شرکت درسراسر ایران قرارشد ورود مخمل از گمرکات به داخل کشور ممنوع شود و از مخمل این شرکت برای تامین نیاز کشور استفاده شود.

اخباری از وارد شدن این شرکت به بورس، عدم بدهی و سود دهی پس از سی سال خبر داد و گفت: همه تولیدات این شرکت با انعقاد قرارداد پیش فروش شده است .

وی افزود : در حالی که در ماه‌های گذشته بیشتر شرکت ها به دلیل شرایط رکود اقتصادی و شیوع بیماری کرونا مجبور به تعدیل نیرو شده و در پرداخت حقوق کارگران  خود تاخیر داشته‌اند، کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان اقدام به جذب نیرو کرد به طوری که حدود 100 نیروی متخصص و کارگری جدید به مجموعه اضافه شده است.

مدیرشرکت مخمل و ابریشم کاشان تصریح کرد : پس از راه اندازی ماشین آلات فرسوده کنونی، سهامدار و مدیریت شرکت به دنبال بهسازی و تکمیل خط تولید بوده و طرح های توسعه ای را در دست تهیه ،تصویب و اقدام دارد.

در ادامه محمود تولایی مدیر اتاق بازرگانی کاشان نیز با بیان اینکه سال‌ها این کارخانه‌ها را به دست خودمان نابود کرده‌ایم اظهار داشت: ترکیب هیات مدیره جدید کارخانجات مخمل و ابریشم توانست این کارخانه را احیا کند.

شرکت مخمل  و ابریشم یکی از صنایع مادر ومولّد شهرستان کاشان در بخش نساجی است که در دهه های گذشته، باتوجه به گستره  شرکت و تنوع تولیدات و خاصه محصولات مخمل آن، شهرت جهانی پیدا کرد و در سطح بین‌الملل مطرح شد.

این شرکت عظیم در اواخر دهه  هفتاد به دلایل متعدد و از جمله مدیریت ناصحیح و همچنین فرسودگی ماشین آلات، عدم امکان تولید محصولات قابل رقابت ،نیروی انسانی مازاد، تعویق حقوق کارگری و همچنین بدهی‌های فراوان به ادارات و سازمان‌ها، در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

از سال گذشته با نظر مثبت سهام دار عمده و دلسوزی کارکنان، بار دیگر با راه اندازی ماشین آلات و تولید مرغوب و انحصاری خود، به چرخه تولید بازگشته و موجبات اشتغال ده هانفر را در ماه‌های گذشته فراهم آورد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز