خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تحقق 592 میلیون دلاری هدفگذاری صادراتی گیلان/ رشد 82 درصدی صادرات کالا از بندرآستارا طی سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۷۹

استاندار گیلان گفت: برای سال جاری 600 میلیون دلار صادرات غیرنفتی هدفگذاری شده بود که تاکنون 592 میلیون دلاری هدفگذاری صادراتی استان محقق شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان، یکی از مولفه‌های تحقق سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را توسعه صادرات غیرنفتی عنوان و اظهار کرد: اقدامات بخش دولتی و خصوصی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تحقق این شعار تأثیرگذار است.

وی به هدفگذاری 600 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان برای سال‌جاری و تحقق 592 میلیون دلاری تا زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت بالای استان در این حوزه، به این میزان قانع نیستیم و برای سال 1400 ، هدفگذاری 720 میلیون دلاری مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: افزایش پست اسکله‌ها و توسعه بندرانزلی و کاسپین می‌تواند بسترساز رشد میزان صادرات به بیش از یک‌میلیارد دلار باشد که جزو هدفگذاری استان است.

وی به استفاده مطلوب گیلان از پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا نسبت به استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: گیلان با صدور 32 هزار فرم CT3 در طول 11 ماه با مشارکت اتاق بازرگانی، بیشترین بهره مندی را از تشکیل میز اتحادیه اوراسیا داشته است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت وجود بنادر انزلی و کاسپین با تکمیل کریدور شمال - جنوب و اتصال راه آهن باید استفاده بیشتری شود، افزود: رشد 82 درصدی صادرات کالا از بندرآستارا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاصل تلاش بازرگانان، گمرک و بنادر استان است.

وی نقش محصولات کشاورزی استان در توسعه صادرات را بسیار اثرگذار دانست و با اشاره به مقبولیت تولیدات گیلان در میان همسایگان به ویژه کشورهای شمالی، گفت: با پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران در جهت توسعه صنایع تبدیلی، برندسازی، بسته بندی مطلوب و فرآوری محصولات، می توانیم زمینه ترغیب آنان را فراهم کنیم.

استاندار گیلان فاصله‌گرفتن از خام‌فروشی محصولات کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: طی دو سال اخیر کالاهای بسته بندی و برندسازی شده به مراتب ارزش افزوده بالاتری را ایجاد کرده اند.

وی بر ضرورت توجه مضاعف به تولید کالاهای صادرات محور در جهت رقابت پذیری بیشتر تأکید کرد و افزود: باتوجه به امکانات و ارتباطات موجود در فضای سایبری، بستر بازاریابی محصولات و معرفی آنان در شرایط کنونی بیش از گذشته فراهم است که باید از آن استفاده بهینه کرد.

زارع بهره‌گیری از پشتوانه تحقیق، پژوهش و مطالعه بازار هدف کشورهای همسایه در راستای افزایش یا کاهش صادرات را بسیار اثربخش دانست و گفت: توجه به رعایت ضوابط و مقررات فنی کشورهای هدف و نیز آموزش تجار مورد تأکید است.

در این جلسه گزارش ناظر گمرکات گیلان در خصوص وضعیت تجارت خارجی استان، گزارش آخرین وضعیت صادرات محصولات کشاورزی توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه و تقویم نمایشگاهی سال 1400 نیز بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز