خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین:

رعایت مقررات ساختمان در طرح ملی مسکن قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۴۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: نکات مربوط به رعایت مقررات ساختمان در اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین به پیمانکاران توسط اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است که باید تمامی نکات لازم در این طرح لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد اظهار کرد: وضعیت اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین رضایت بخش نیست و در بازدیدهای انجام شده توسط نظارت عالیه استان، تذکرات و نکات مربوط به رعایت مقررات ملی ساختمان و لحاظ کردن کیفیت در اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به پیمانکار توسط اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: از مجموع ۱۲ هزار واحد مسکونی تخصیصی، عملیات اجرایی ۴۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین آغاز شده است.

فرخزاد بیان کرد: در این طرح به جهت اهمیت مسائل ایمنی و رعایت مولفه‌های استاندارد در ساختمان سازی از ساختمان های دو طبقه استفاده شده است.

وی یادآورشد: می‌توانستیم از ساختمان‌هایی با طبقات زیاد نیز استفاده کنیم ولی پیگیری‌هایی انجام شد تا بتوانیم با اجرای این طرح ضمن کاهش تراکم در مبادی ورودی شهر، سرانه خدمات شهری را نیز ارتقا دهیم.

این مسئول با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند، افزود: تعداد متقاضیان اقدام ملی مسکن در مرحله چهارم ثبت نام به ۱۷ هزار نفر رسید که این تعداد با حدود ۱۳ هزار نفری که در مراحل قبلی ثبت نام کرده بودند به مجموع ۳۰ هزار نفر رسیده و مراحل پایش و تایید نهایی واجدان شرایط با توجه به ظرفیت استان در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف از جمله مهرگان، آبیک، تاکستان، بوئین زهرا، اقبالیه، اسفرورین، بیدستان و محمودآباد ۴۰ هکتار است و در آبگرم، آوج و تاکستان و همچنین در فاز ۲ مهرگان، اقبالیه و الوند نیز اراضی در حال آماده سازی هستند.

فرخزاد اضافه کرد: بخشی از اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در شورایعالی معماری و شهرسازی مطرح شده بود که بحث تبصره یک ماده ۲۰ باید در آنها انجام شود و در شورای برنامه‌ریزی نیز مصوب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز