خبرگزاری کار ایران

سرپرست محیط زیست استان:

۱۷۱ پرونده تخلف محیط زیستی در قزوین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۲۴

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در اجرای قانون حفاظت محیط زیست ۳۱۸ پرونده قضایی در استان قزوین تشکیل شد که از این تعداد ۱۷۱ پرونده بررسی شد و ۱۴۷ مورد در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهران شنتیائی اظهار کرد: در اجرای قانون شکار و صید و برخورد با شکارچیان و متخلفان ۱۶۸ پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است که از این تعداد برای ۱۰۲ پرونده محکومیت صادر شده و ۶۶ پرونده در جریان است.

سرپرست محیط زیست استان بیان کرد: در پرونده‌هایی که محکومیت آنها صادر شده از متخلفان، مبلغ تعیین شده ضرر و زیان به جانوران وحشی دریافت و به حساب خزانه واریز شده است.

شنتیائی ادامه داد: در اجرای قانون حفاظت و بهسازی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در بخش صنایع نیز ۱۵۰ پرونده تشکیل گردید و به مراجع قضایی استان ارسال شد که ۶۹ پرونده به صدور حکم منجر شده و باقی مانده در حال رسیدگی است.

وی افزود: در آرای صادره علاوه بر جزای نقدی می توان به صدور حکم به تهیه مقاله در مورد فواید دفع پسماند و تهیه وسایل کمک آموزشی و پخش در میان نیازمندان، تهیه لوازم خانگی برای جهیزیه نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و انجام خدمات رایگان به عنوان مجازات تکمیلی اشاره کرد.

این مسئول یادآور شد: احکام صادره در دادگستری استان قزوین نشان دهنده حساسیت مسئولان قضایی نسبت به محیط زیست است که قطعا نقش موثری در کنترل و کاهش جرایم این حوزه ایفا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز