خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد:

آذربایجان شرقی بیست و دومین استان کرونایی کشور / شیوع کرونا در استان شرایط پایداری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۱۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تثبیت شیوع کرونا ویروس در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در زمان حاضر بیست و دومین استان کشور از نظر شدت شیوع کرونا هستیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه شیوع بیماری کرونا در استان در هفته های اخیر شرایط پایداری داشته است.

وی اظهار کرد: آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی افزایش ندارد.

وی اضافه کرد: در سایه عمل به شیوه نامه های بهداشتی، آمار مبتلایان و بستری های، شیوع ویروس کرونا در استان روند افزایشی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در عین حال تاکید کرد: مشاهده نوع جهش یافته ویروس کرونا (انگلیسی) در چند شهرستان آذربایجان شرقی در روزهای گذشته نگران کننده است و اگر مردم در هفته های آتی دستورالعمل های کرونایی را به طور جدی رعایت نکنند، با تهدید کرونای انگلیسی مواجه خواهیم بود.

در روزهای گذشته ۱۲ مورد از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی» در شهرستان های تبریز، شبستر، اهر و مرند در آذربایجان شرقی گزارش شده است. 

در حالی که قبل از اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، آمار بستری‌ها و فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ترتیب به یکهزار و ۷۰۰ نفر و ۸۰ نفر می رسید، در زمان حاضر ۴۰۰ بستری کرونایی در استان وجود دارد و تعداد فوتی های ناشی از کوید ۱۹ نیز تک رقمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز