خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد / بیمار ٣٤ ساله فوت کرد/ مردم وحشت نکنند و مراقب باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۲۸۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش ایلنا، پرویز یزدان‌پناه با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، افزود: یکی از هم استانی‌ها که ٣٤ ساله بود در تاریخ چهارم بهمن امسال با تشخیص بیماری غیرکرونایی در اهواز بستری و در تاریخ هجده بهمن امسال با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و به خانه اش در دهدشت مراجعه می کند و تا ٩٩/١١/٢٤ در منزل تحت درمان بوده است.

وی گفت: این بیمار در روز ٩٩/١١/٢٥ به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت مراجعه و با تشخیص کرونا و درگیری ریوی بستری و به دلیل وخامت اوضاع در تاریخ ٩٩/١١/٢٩ به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده شد و روز ٩٩/١٢/٨ در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کرد.

دکتر یزدان‌پناه اضافه کرد: با شک به کرونای انگلیسی نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد که جواب نمونه مثبت بود.

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: مردم بدانند که گزارش این خبر، به معنای وحشت جدید نیست، بلکه به معنای رعایت بیشتر پروتکل‌ها و مراقبت‌ها است و اگر مورد دیگری هم باشد، حتما به اطلاع و استحضار مردم عزیز خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به ۴۴۸نفر رسیده است.

دکتر یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۳۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۸ نفر مبتلای قطعی و هشت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۴۹۲۵ مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از ۹۲۸ نمونه نمونه دریافت شده، حدود ۹ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و بهمئی و بقیه در سایر شهرستان‌های استان هستند.

وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می‌شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز