خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای سرگشاده به شورای عالی کار مطرح شد؛

تنها گروهی که مظلوم واقع شده‌اند کارگران هستند / تعیین دستمزد بر اساس سبد معیشت و نرخ تورم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۲۱۲

کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان رضوی در نامه‌ای سرگشاده به شورای عالی کار آورده است: این نوع تعیین دستمزد خود تبعیض قائل شدن بین کارگران و ایجاد شکاف و اختلافات خواهد شد و دست برای سوء استفاده عده ای باز شده و جامعه کارگری همچنان مظلوم واقع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در متن این نامه سرگشاده که به شورای عالی کار نوشته شده، آمده است:

" اعضای محترم شورای عالی کار؛

با توجه به اینکه در ماه آخر سال ۱۳۹۹ قرار داریم و قرار است در این ماه جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران تشکیل جلسه داده و دستمزد سال ۱۴۰۰ کارگران را تعیین نماید و اکنون چشمان کارگران دوخته شده بر تصمیمات این شوراست، بنابر این لازم است اعضای محترم شورای عالی کار به خصوص نمایندگان محترم کارگران به نکات ذیل توجه بفرمایند:

۱- در وضعیت فعلی توجه به بند ب ماده ۴۱ قانون کار امری حیاتی ست و این شکاف عمیق بوجوده آمده باید با اجرای صحیح قانون ، جلوی آن گرفته شود تا بیش از این به فرهنگ کار سالم آسیب وارد نشود.

۲- توجه به نرخ واقعی تورم و به دور از آمارهای عجیب و غریب و بر اساس واقعیت های میدانی باید انجام گردد و توجه به سبد خانوار در این میان تعیین کننده است. به نظر می رسد تنها گروهی که مظلوم واقع شده همین کارگران هستند که به این شرایط دچار شده اند.

۳- کارگران مظلوم نه امنیت شغلی دارند و نه امنیت مزدی و بعد صحبت از استقلال اقتصادی می کنیم؛ حال اینکه این قشر در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند بنابر این آیا به سربازان خط مقدم باید اینطور توجه کرد!؟ امیدواریم امسال نمایندگان محترم کارگران در شورای عالی کار به وظیفه ذاتی خود عمل و پافشاری نمایند و در شرایط سخت ایجا شده در جلسات تصمیم گیری نهایت سعی و تلاش خود را بر اساس واقعیت‌های موجود در جامعه انجام دهند و آمارها گره ای از مشکلات را حل نمی کند کما اینکه تاکنون حل نکرده و با حرف که نمی شود به وضع معیشت رسید و در خصوص بحث مزد منطقه ای که دوباره مطرح شده این روش باعث ایجاد تبعیض و بوجود آمدن مشکلات فراوان و در نهایت هجوم به شهرهای بزرگ می گردد.

ضمن اینکه همین نوع تعیین دستمزد خود تبعیض قائل شدن بین کارگران و ایجاد شکاف و اختلافات خواهد شد و دست برای سوء استفاده عده ای نیز باز شده و جامعه کارگری خاطره قراردادهای موقت که به نام شرکت‌های فصلی تصویب ولی ریشه کارگری را نابود کرد از خاطره ها نبرده است.

در پایان امید داریم تا هر آنچه که خداوند مقدر کرده تا عده ای بنام نمایندگان کارگران دولت و کار فرمایان در شورایی بنام شورای عالی کار برای کارگران ایران اسلامی تصمیم بگیرند در راستای تامین معیشت و کم شدن سنگینی و تحمل هزینه های زندگی این قشر باشد.

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز