خبرگزاری کار ایران

از سوی اعضای شورای شهر صورت گرفت؛

تصویب بودجه 9570 میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای سال 1400

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۱۹۱

لایحه بودجه شهرداری اصفهان برای سال 1400 پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی شورا و کمیسیون تلفیق، با تغییراتی که در روند بررسی بودجه از سوی اعضای شورای شهر اعمال شد امروز با 10 رای موافق در صحن علنی شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی در جلسه بررسی نهایی لایحه بودجه سال 1400 شهرداری اصفهان، سازمان ها و شرکت های وابسته در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: با زمینه چینی و زیرساخت هایی که در شهر آماده شده همچنین با توافق های اولیه ای که با دستگاه های مختلف صورت گرفته است، بودجه نزدیک به 10 هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان براساس برنامه 1405 با سرعت تحقق پیدا می کند و در اثر آن شاهد آبادانی بیشتر شهر خواهیم بود.

وی بیان کرد: سال گذشته هم دغدغه‌هایی در مورد بودجه وجود داشت و بخشی از تحلیل گران باور نمی‌کردند بودجه شش هزار میلیاردی شهرداری تحقق پیدا کند، اما بودجه با اصلاح، هفت هزار میلیارد تومان شد و الان نزدیک به 87 درصد آن محقق شده است؛ این در حالی است که برخی موارد مورد نظر ما شاید تا پایان سال محقق نشود و در حساب و کتاب های سال آینده بنشیند که اگر این موارد هم امسال اضافه می شد، شرایط تحقق بودجه از 100 درصد هم عبور می کرد. 

شهردار اصفهان با قدردانی از زحمات اعضای شورای شهر برای تصویب بودجه شهرداری اصفهان، خطاب به اعضای شورای شهر اظهار کرد: بودجه ای که در سال 99 دغدغه هایی در مورد آن بود، اکنون مسیر خود را طی کرده است و بودجه ای که امروز برای سال آینده تصویب می کنید زمینه های تحقق آن فراهم شده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان در این مدت با ارتش و سپاه تعامل هایی داشته و گام هایی برداشته که می تواند تحقق بودجه دو تا سه سال آینده شهر را تضمین کند.   

نوروزی با اشاره به اینکه این روزها اتفاقات خوبی در اصفهان رخ داد و در آینده هم اتفاقات خوب تری خواهد افتاد، گفت: در همه مناطق ما فعالیت های عمرانی جلو می رود و اتفاقی که در سه روز گذشته افتاد و با حضور رئیس دفتر رییس جمهور افتتاح پل آفتاب، خیابان های آسمان و تابان و آغاز حفاری خط دوم مترو از جبهه غرب صورت گرفت، اتفاقات بزرگی برای شهر بود.

نوروزی ادامه داد: در خط دوم مترو از دو جبهه تی بی ام به سوی یک میدان حرکت می کنند و در جبهه شمال شرقی نزدیک به چهار کیلومتر حفاری انجام شده و چهار ایستگاه در دستور کار آزادسازی و 12 ایستگاه در حال ساخت است که برخی ایستگاه ها تا 98 درصد پیشرفت دارد.

820 میلیارد تومان در روند بررسی بودجه به درآمدهای شهرداری افزوده شد

در ادامه جلسه، علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد لایحه بودجه 1400 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه 985 نفر ساعت برای بررسی بودجه وقت گذاری شده اظهار کرد: همچنین برای تدوین و آماده سازی بودجه شهرداری 700 نفر ساعت در شهرداری مرکزی و 300 نفر ساعت در شهرداری های مناطق وقت صرف شد.  

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی 8650 میلیارد تومانی شامل بودجه شهرداری، سازمان ها و چهار شرکتی است که 50 درصد سهام آن متعلق به شهرداری است، اما با اتفاقاتی که در روند بررسی بودجه افتاد، این رقم به 9570 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و بودجه سال 1400 امروز با این میزان مورد بررسی و نهایی شدن قرار می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدواریم زمینه استحصال این بودجه سنگین را مدیریت شهری فراهم کند چراکه حدود 900 میلیارد تومان به بودجه اضافه شد.  

وی با بیان اینکه از این 900 میلیارد تومان، چهارصد میلیارد تومان مربوط به فروش املاک است که قرار شد قطار شهری آن را انجام دهد، گفت: 220 میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت، یکصد میلیارد تومان در بودجه منطقه شش و یکصد میلیارد تومان هم در بودجه سازمان میادین لحاظ شده است که جمعا 820 میلیارد به بودجه به عنوان درآمد اضافه شد و محل هزینه آن هم در شورای شهر و شهرداری تعیین شده است.

نصر اصفهانی افزود: این بودجه با رویکرد محیط زیست، حمل و نقل عمومی، خدماتی – رفاهی برای کارکنان و مشارکتی برای مردم رقم خورده است و نسبت به سال 99 رنگ و بوی مشارکتی و نگاه به محلات خیلی پررنگ تر شده است که امیدواریم فضای عمران را در این شهر ساری و جاری کند.

وی یادآور شد: با توجه به تصویب لایحه 52 بندی درآمدهای پایدار در پایان سال 98 و تصویب بسته تشویقی ساخت و ساز، تا پایان سال این درآمدها محقق و در بودجه 1400 بحث خودیاری و هرگونه اخذ وجوه غیرقانونی نخواهیم داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: علی رغم اینکه هزینه های ساخت و ساز افزایش پیدا کرده در سبد هزینه های ساخت و ساز سهم شهرداری 7 درصد است. در بحث اوراق مشارکت هم به مدت چهار سال فرصت برای پرداخت داریم و 50 درصد این مبلغ را دولت قبول می کند که فرصتی استثنایی و تلاش شهرداری برای پیگیری از طریق دولت قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز