خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در گفت و گو با ایلنا:

پیمانکاران بخش خصوصی نمی‌توانند پاکبانان را اخراج کنند/ تحریم‌ها تبدیل زباله به انرژی را بسیار سخت‌تر کرده است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۱۳۶

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه پیمانکاران بخش خصوصی نمی‌توانند پاکبانان را اخراج کنند، گفت: اخراج هر نیروی شرکتی، تابع قوانین کار است و هیچ پیمانکاری حق ندارد پاکبانان را اخراج کند.

به گزارش ایلنا محمدرضا محمدحسن پور در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه نظافت شهری، جمع‌آوری زباله و انتقال و دفن آن در شهر شیراز در قالب برون‌سپاری به 8 شرکت خصوصی واگذار شده، گفت: در این راستا 2 هزار و 850 نفر پاکبان در 11 منطقه شهرداری شیراز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

حسن پور با بیان اینکه بر اساس دستور شهردار شیراز نخستین گروهی که در شهرداری شیراز حقوق خود را دریافت می‌کنند، پاکبان‌ها هستند، افزود: در تمامی شهرهای کلان‌شهرهای کشور، مطالبات پیمانکاران سازمان پسماند، چند ساله است، اما شهرداری شیراز  نه تنها حتی یک ریال بدهی به پیمانکاران این بخش ندارد، بلکه بدهی‌های چندین میلیاردی مربوط به سالیان گذشته را نیز به این شرکت‌ها پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای شرکتی در سازمان پسماند بر اساس قانون کار مشغول به کار هستند، یادآور شد: همچنین همه پاکبانان برخوردار از بیمه هستند و اگر پاکبانی هنوز بیمه نشده است، باید به معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز اعلام کند تا اگر شرکتی در این زمینه مرتکب تخلف شده، مورد بازخواست و برخورد قرار گیرد.

برون‌سپاری پاکبانان مربوط به دوره‌های پیشین شهرداری است

معاون اجرایی شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه برون‌سپاری پاکبانان در این دوره شهرداری اتفاق نیفتاده است و مربوط به دوره‌های پیشین است، گفت: یکی از دلایل پاکی و تمیزی شهر شیراز به خاطر عملکرد خوب بخش خصوصی در حوزه پسماند است.

وی با بیان اینکه پاکبانان در قالب نیروهای حجمی دارای قرارداد رسمی هستند، یادآور شد: این قراردادها با شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری است و این شرکت‌ها نیز حق ندارند با پاکبانان قراردادهای کوتاه‌مدت امضا کنند، اگر هم موردی در این راستا اتفاق افتاده باشد، شهرداری مکلف به پیگیری این تخلف است.

تحریم ها تبدیل زباله به انرژی  را بسیار سخت کرد

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه در ابتدای دوره پنجم شهرداری به منظور مدیریت پسماند وارد گفت‌وگو با شرکت‌های مختلف خارجی از کشورهایی مانند اتریش، ژاپن و... شدیم، عنوان کرد: در این راستا 1100 میلیارد تومان هزینه اجرای طرح تبدیل زباله به انرژی پیش‌بینی کرده بودیم و از طریق همکاری با چندین کارگروه متشکل از وزارت کشور، استانداری فارس، سازمان محیط زیست و... پیش رفتیم، اما به خاطر تحریم‌های ظالمانه، این همکاری‌ها امکان‌پذیر نشد.

محمدرضا محمد حسن پور با بیان اینکه امروز تبدیل زباله به انرژی در همه جهان درآمدزا شده است، یادآور شد: متاسفانه تا زمانی که تحریم ها پابرجا باشند، امکان عملی شدن بحث تبدیل زباله به انرژی در شهرداری شیراز بسیار سخت خواهد بود، زیرا قادر نخواهیم بود ماشین آلات ویژه این پروژه را وارد کنیم و شرکت های بخش خصوصی نیز حاضر به سرمایه گذاری در این خصوص نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز