خبرگزاری کار ایران

امام جمعه همدان:

جمهوری اسلامی زمینه ارتقای جایگاه زن را فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۱۱۷

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با میدان دادن به بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زمینه ارتقای جایگاه آنان را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا از همدان  حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی امروز در آیین نکوداشت ۳۵۷ شهیده استان همدان یادآوری کرد: تفکر و گفتمان نظام طاغوتی نسبت به زن برگرفته از گفتمان تمدنی غربی است و در این گفتمان نگاه به زن یک نگاه ابزاری بود.

وی اضافه کرد: همچنین دفاع از حقوق زن، توجه به حقوق بشر و صحبت از آزادی زنان هم اینک نیز در برخی کشورها باج طلبانه بوده یعنی دفاع از زن مشروط به این است که بانوان ابزاری در دست شهوت پرستان بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: نگاه ابزاری غرب به آنان سبب شده در دنیای امروز تمدن غربی جایگاه زن به معنای واقعی کلمه تعریف نشود اما امام راحل(ره) به عنوان نماینده گفتمان و تفکر اسلامی توجه ویژه ای نسبت به بانوان داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی مثال زد: امام راحل(ره) خطاب به بانوان فرمودند: «در تحصیل کوشا باشید و برای فضائل اخلاقی خود را مجهز کنید» با این توصیف امروز در ایران نخبگان فراوانی وجود دارد و آمار زنان اساتید دانشگاه از پنج درصد در اوایل انقلاب هم اینک به ۳۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین ایشان فرمودند: «زنان جوان نیرومند تربیت کنند»، «در همه میدان هایی که اسلام به شما اجازه داده ورود کنید» و «زن ها در امور سیاسی دخالت کنند» با این وجود تبلیغ می شود که ایران در حق زنان اجحاف کرده و عرصه ها را برای آنان فعال نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، وجود بانوان شهیده و جانبازان دفاع مقدس به همراه حضور اجتماعی زنان در جامعه را بیانگر این دانست که اسلام مخالفتی با حضور اجتماعی زنان در جامعه و ورود آنها در عرصه سیاسی ندارد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی تاکید کرد: دین مبین اسلام نه تنها مقاومتی در این عرصه ندارد بلکه مشوق و حامی حضور زنان در اجتماع به عنوان یک انسان است و معتقد است نباید زن به ابزاری برای منفعت طلبان قرار گیرد.

وی افزود: قرآن کریم آشکارا کرامت زنان و مردان را توصیف کرده است بنابراین نباید اجازه دهیم حرمت و حریم زنان بازیچه برخی افراد در جامعه بشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: ایران به پشتوانه خون شهدا و تلاش بانوان این کشور امروز توانسته هیمنه دشمن را بر هم بزند و در برابر همه جهان بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران زمینه تربیت زنان بزرگی نظیر مرحومه دباغ فرمانده اسبق سپاه همدان در دوران انقلاب را فراهم کرد همچنین زنانی را تربیت کرده که می توانند در مدیریت های کلان نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد الگوسازی برای بانوان در فضای مجازی و رسانه های خود است گفت: ایران اسلامی بانوان زیادی در خود جای داده که می توانند به عنوان یک الگوی ملی و بین المللی معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: زنان و خانواده ها در عین حفظ کرامت، حریم و حُرمت و ارزش های اسلامی توانستند در جهان به عنوان الگو معرفی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز