خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور آب شهرستان خنداب:

بالاترین میزان اضافه برداشت آب در استان به خنداب اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۰۹۳

رئیس اداره امور آب شهرستان خنداب گفت: شهرستان خنداب بالاترین میزان اضافه برداشت آب در سطح استان مرکزی را به خود اختصاص داده است. این شهرستان نصب کنتور هوشمند نیز دارای رتبه نخست استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا صفی‌خانی افزود: چاه های کشاورزی در این شهرستان سالانه 34 میلیون مترمکعب اضافه برداشت دارند. به همین دلیل نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های پروانه‌دار کشاورزی در این منطقه بسیار ضروری است. و این روند باید تسهیل و تسریع شود.

وی ادامه داد: برخی چاه هایی که اضافه برداشت دارند و صاحبانشان پس از اخطاریه های صادر شده، اقدامی برای کاهش مصرف نمی‌کنند، با رأی دادگاه مهر و موم شده و برق آنها نیز قطع می‌شود. همچنین چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند، یا اینکه انتقال آب به اراضی مجاور به صورت غیرمجاز دارند و همچنین آب‌فروشی می کنند، در اولویت نصب کنتور هوشمند قرار دارند.

رئیس اداره امور آب شهرستان خنداب اظهار داشت: 985 حلقه چاه پروانه‌دار در خنداب وجود دارد که 845 حلقه برای مصارف کشاورزی است و 140 حلقه نیز مصارف آشامیدنی دارند. از مجموع 845 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان خنداب بر روی 280 حلقه، کنتور هوشمند نصب شده که 65 مورد آن در سال جاری انجام شده است.

صفی‌خانی تصریح کرد: 345 حلقه چاه مشمول فرم یک که سوابق حفر این چاه ها قبل از سال 85 است که تاکنون 16 حلقه مسدود و تعیین تکلیف شده و 329 حلقه چاه نیز در دست رسیدگی است که در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و به طور مستمر به کمیته های مربوطه ارجاع می‌شود.

وی بیان داشت: 518 حلقه چاه مشمول ثبت نام فرم 5 مربوط به چاه هایی که بعد از سال 85 حفر شده اند، وجود دارد که پرونده آنها به کمیسیون مربوطه ارجاع شده تا دیوان عدالت اداری در خصوص وضعیت آنها رأی لازم را صادر کند.

شهرستان خنداب یکی از کانون‌های کشاورزی استان مرکزی است که از مزیت همجواری با رودخانه قره‌چای برای کشت و کار بهره‌مند است و مناسب بودن وضعیت منابع آبی سبب شده که شغل اصلی مردم این خطه کشاورزی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز