خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد:

تأکید استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ آمادگی همه بخش‌ها و استمرار همراهی مردم برای مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۰۸۵

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حفظ آمادگی همه بخش‌های استان برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، ابراز امیدواری کرد با استمرار همراهی و همکاری مردم، وضعیت این بیماری در استان همچنان رو به بهبود بوده و شاهد روزهای بهتری در سال جدید باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازتبریز، محمدرضا پورمحمدی در سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان، کادرهای بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران مقابله با این بیماری، اظهار داشت: در حال حاضر بیماری کرونا در کشور و استان، در یک وضعیت مدیریت‌شده قرار دارد که نشانگر تعامل، همراهی و همفکری میان بخش‌های مختلف است.

وی از همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه اقشار مختلف مردم در مدیریت بیماری کرونا همکاری خوبی دارند و باید با سیاست‌های اقناعی و فرهنگی، این همراهی و همکاری را حفظ و تقویت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال از شرایط پیش رو به خاطر برخی ازدحام‌ها در روزهای پایانی سال و شیوع ویروس انگلیسی کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: تأکید ستاد مقابله با کرونا، همچنان پرهیز از فعالیت‌های غیرضروری در همه بخش‌ها و رعایت جدی محدودیت‌ها متناسب با وضعیت هر شهر است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای نباشد که مجبور به تشدید و افزایش محدودیت‌ها شویم.

پورمحمدی افزود: خوشبختانه کانون‌های انتشار ویروس انگلیسی به‌موقع مدیریت شده و باید مراقبت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل هفتگی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور، گفت: در همه بخش‌های مدیریتی، عزم جدی برای ریشه‌کن کردن کرونا وجود دارد و تاکنون نیز تصمیم‌گیری‌ها براساس واقعیات جامعه و به دور از جوزدگی بوده است.

پورمحمدی با بیان اینکه سال گذشته نیز فشارهای زیادی برای اعمال تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید در جامعه وجود داشت، افزود: همواره تأکید داشتیم که در اعمال محدودیت‌ها، همه ابعاد اجتماعی را باید در نظر گرفت و امروز خوشحالیم که با وجود ادامه فعالیت‌های اقتصادی، توانسته‌ایم بیماری را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، تقویت زیرساخت‌های درمانی در دوران شیوع کرونا را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: بخش‌های بهداشتی و درمانی ما هیچ‌گاه در این قضیه غافل‌گیر نشدند و با امکانات و زیرساخت‌های ایجادشده، آمادگی بیشتری هم برای مقابله با بیماری پیدا کرده‌اند.

وی با تأکید بر فعال شدن کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، گفت: این کمیته باید ابعاد مختلف شیوع کرونا از جمله مسائلی مانند وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، وضعیت روحی و روانی مردم بویژه بیماران و اطرافیان افراد فوت‌شده از کرونا و تبعات اقتصادی این بیماری را بررسی کند.

پورمحمدی از صداوسیمای استان به خاطر آگاه‌سازی و اقناع افکار عمومی در بحث بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هشدار نسبت به خطرات بیماری کرونا، باید نقش مردم در کنترل و مدیریت این بیماری نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر اینکه ممنوعیت تردد درون‌شهری بعد از ساعت 9 شب همچنان پابرجاست، از نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا بر رعایت این محدودیت نظارت جدی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از همکاری فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی کرد و گفت: در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی، شش شهرستان استان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

علیار راستگو ادامه داد: فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، محدودیت‌های مربوط به هر یک از وضعیت‌های کرونایی در شهرستان‌ها را با دقت اجرا کنند.

وی به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های دست‌اندرکاران انتخابات، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مراحل اجرای انتخابات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز