خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار کردستان و مقامات عراقی؛

مرز سیرانبند بانه برای تردد مسافر افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۰۲۹

با حضور استاندار کردستان و مقامات محلی اقلیم کردستان عراق مرز سیرانبند بانه برای تردد مسافر افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، امروز استاندار کردستان و هیات همراه وی به همراه سرلشکر "چتو صالح سعید" معاون وزیر امور خارجه اقلیم کردستان عراق، "هفال ابوبکر حسین" استاندار سلیمانیه و "زانا رحمن رحیم" فرماندار شهر پنجوین اقلیم کردستان عراق و مقامات محلی اقلیم در راس هیاتی از مرز سیرانبند و بازارچه و پایانه مسافربری بانه بازدید کردند.

قرار است تا دقایقی دیگر بهمن مرادنیا استاندار کردستان با سرلشکر "چتو صالح سعید" و هیئت همراه هر دو طرف در هتل "داوین کو بانه" در جلسه‌ای با موضوع بررسی وضعیت مرز سیرانبند و تردد مسافر در این مرز، بحث و تبادل نظر کنند.

سرلشکر چتو سعید صالح  گفت: حکومت مرکزی عراق موافقت خود را با رسمی شدن مرز سیرانبند بانه بای تردد مسافر اعلام کرد.

امروز بعد از پایان جلسه مرز سیرانبند بانه برای تردد مسافر به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

استارت رسمی شدن مرز سیرانبند بانه برای رسمی شدن تردد مسافر، از سال ۹۱، زده شد، اما در نهایت با آماده شدن زیرساخت‌ها در هردو طرف مرز، امروز با حضور استاندار کردستان و هیات همراه وی و مقامات محلی اقلیم کردستان عراق، به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

مرادنیا استاندار کردستان رسمی شدن مرز سیرانبند بانه را موجب رونق هرچه بیشتر این شهرستان دانست و گفت: تاکنون دولت مرکزی عراق به دلایلی از رسمی شدن این مرز اجتناب کرده بود که امروز فعالیت آن رسمیت می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز