خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان مطرح کرد:

گستردگی استان سمنان عامل گرانی هزینه تعلیم و تربیت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۹۷۸

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: در هر کیلومتر مربع در برخی موارد ۰/۶ و در برخی مناطق دیگر ۱/۲ دانش آموز داریم و این پراکندگی بیش از حد در سطح استان موجب گران شدن تعلیم و تربیت شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد دستورانی بیان کرد: استان سمنان با ۹۷۰۰۰ کیلومتر مربع به عنوان ششمین استان وسیع کشور محسوب می‌شود که کمترین میزان آمار دانش آموزی در سطح استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۲۸ هزار نفر دانش آموز در سطح مراکز آموزشی استان سمنان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان سمنان به دلیل وسعت و پراکندگی جمعیت و نیرو بری زیاد، یکی از گرانترین آموزش و پرورش ها در سطح کشور است.
 
دستورانی ادامه داد: استان سمنان در پوشش تحصیلی در تمامی دوره ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم ۱۲ درصد از میانگین کشور بالاتر می باشد و نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان اظهار کرد: زیرساخت اینترنتی و فناوری آموزشی در استان زیرساخت بسیار خوب و جزو چهار استان برتر در زیست بوم جدید در استفاده از سامانه شاد می باشند.

وی اضافه کرد: در مقوله ی توسعه متوازن رشته های تحصیلی ، استان سمنان یکی از استان‌های موفق در سطح کشور است به نحوی که ۴۷ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که میانگین این عدد در سطح کشور ۳۶ درصد می‌باشد.

دستورانی ضمن بیان اینکه استان سمنان در امتحانات نهایی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است افزود: استان سمنان در کنکور سراسری رتبه دوم کشور را دارا است.

وی بیان کرد: اگر قرار است در گام دوم انقلاب بالنده تر از گام اول حرکت کنیم و به خودسازی و جامعه پردازی و در نهایت تمدن سازی برسیم ، قطعاً در این مسیر آموزش و پرورش و حوزه های علمیه نقش ممتازی را خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: در ساحت اعتقادی آموزش و پرورش اگر حوزه های علمیه در کنار آموزش و پرورش نباشند و کمبود مربیان پرورشی و مشاوران را جبران نکنند قطعاً دچار مشکل خواهیم شد

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروی پرورشی در سطح مراکز آموزشی به صورت کامل وجود ندارد و این خلاء توسط حوزه های علمیه در قالب مدارس امین ، مشاوران مذهبی ، طرح روشنا ، امیدان و سایر طرح ها پوشش داده می‌شود که علیرغم این مساعدت‌ها ، همچنان با کمبود نیروی پرورش یا فرد موثر در سوق دادن دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی و فرهنگی مواجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز