خبرگزاری کار ایران

شیرانی خبر داد:

شناسایی ۳ مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری/ نگرانی از گردش درون استانی بیماری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۹۷۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شد.

به گزارش ایلنا، مجید شیرانی گفت: دو نفر از مبتلایان از استان خوزستان وارد استان شدند و یک بیمار هم در عراق به ویروس انگلیسی مبتلا شده است.

شیرانی در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: نگرانی موجود، خطر شیوع افقی و گردش درون استانی است که در همین راستا باید با ترغیب مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، محدودیت‌های شدید ترددی ایجاد کرد.

وی گفت: اگر روز‌های باقیمانده از اسفند را رعایت کنیم و شیوع کرونا مدیریت شود، تا دو هفته بعد از آن شرایط، استان در وضعیت عادی قرار می‌گیرد.

شیرانی با تأکید بر لزوم اجرای محدودیت‌های شدید مقابله با شیوع ویروس کرونا تا پایان سال، خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه تجمع، همایش و دورهمی‌های خانوادگی در قالب مراسم عروسی و عزا و ترحیم ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، این استان را آسیب پذیرترین استان در معرض ویروس جهش یافته کرونا اعلام کرد و گفت: باید تدابیر سخت و محکم رفت و آمد به ویژه در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری با خوزستان ایجاد شود.

شیرانی روند شیوع کرونا در استان را افزایشی اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد در روز‌های آینده شاهد نارنجی شدن وضعیت برخی مناطق استان باشیم.

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به نوع عادی و جهش یافته ویروس کرونا دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز