خبرگزاری کار ایران

زندیه خبر داد:

شیراز در نوروز ۱۴۰۰ متفاوت می‌شود/ تکمیل نورپردازی شیراز تا اردیبهشت سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۹۴۵

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از کاشت حدود ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه و گیاهان پوششی برای نوروز در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا زندیه در نشست خبری با بیان اینکه تمام محورهای اصلی شیراز از جمله بلوار مدرس، بلوار دکتر حسابی و دروازه قرآن بهسازی و زیباسازی شده است، گفت: از آبان ماه همزمان با شروع نهضت آسفالت در شیراز حرکتی جدید در حوزه فضای سبز شهری با تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای کاشت گل و گیاه انجام شده است.

وی با اشاره به بهسازی میادین شهری نیز گفت: کاشت حدود ۳۰ هزار درخت نارنج در سطح شهر انجام شده و تنها در بلوار مدرس حدود ۳ هزار سرو و ۳ هزار درخت چنار کار شده است و این روند تا اردیبهشت ادامه دارد.

زندیه افزود: با این اقدامات حدود یک متر مربع به فضای سبز شهری شیراز اضافه شده است.

وی با اشاره به طرح منحصربه فرد زاگرس سبز با هدف گذاری شناسایی حدود یک میلیون بذر بومی و کاشت آن توسط گروه ها و مردم عنوان کرد: یک میلیون بذر تا الان در ارتفاعات سبز شیراز کار شده است که با مطالعه و همکاری با دانشگاه شناسایی شده است و در آینده ارتفاعات شیراز سبز می شود. 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به طرح مدارس سبز با همکاری آموزش و پرورش ابراز کرد: در این طرح اگر نیاز باشد با حضور در مدارس اقدام به کاشت درخت می شود و یا اینکه نهال در اختیار مدارس گذاشته می‌شود.

زندیه همچنین از شناسایی درختان کهنه شهر شیراز با هدف نگهداری آنها به عنوان‌میراثی مهم در سطح شهر خبرداد و عنوان کرد: همچنین درختان سطح شهر به مرور زمان پلاک کوبی می شوند.

وی در خصوص هفته  درختکاری نیز گفت: اسفند  در پارک ۴ هکتاری کنار بیمارستان بعثت محلی نمادین برای کاشت درخت انتخاب کرده ایم‌.

طرح سبزینه و اهدای نهال رایگان به شهروندان 

زندیه همچنین از استقبال بی نظیر از سامانه سبزینه خبرداد و افزود: در طرح سبزینه و اهدای نهال رایگان به شهروندان در این خصوص سامانه ای طراحی شد تا الان ۳۸ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند. وی افزود: براساس ثبت نام سامانه اگر به هر نفر ۳ درخت بدهیم حدود ۱۰۰ هزار درخت می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این طرح درحال ساماندهی است و با شناسایی مناطق از ۱۵ اسفند اجرایی می شود و با حضور در مناطق درخت درب منازل به شهروندان تحویل داده می شود. زندیه همچنین از اجرای طرح جشنواره سبزه های نوروزی خبر داد و افزود: هدف این است که مردم را تشویق کنیم به جای کاشت بذر گندم، بذر نارنج را بکارند و زمانی که بزرگ شد تحویل دهند و به جای آن درخت و گلدان تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه در هفته درختکاری هر روز یک برنامه اجرا می شود، ابراز کرد: این برنامه ها جهت کاشت درخت و نگهداری فضای سبز است.

زندیه با اشاره به بهسازی فضای سبز در ایام نوروز گفت: ۳۵۰ هزار گلدان شب بو خریداری شده است و در مناطق۱، ۳، ۸، ۶ و دیگر مناطق برای نوروز در سطح شهر کار می شود.رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز ادامه داد: همچنین برای نوروز۱۰ فرش گل داریم و هزار گلدان بزرگ خریداری شده است که در سطح شهر با گل آرایی و در مسیر پل ها، چهارراه و اماکن تاریخی و مذهبی گذاشته می شود. زندیه با بیان اینکه حدود ۱۲۰ المان طراحی و ساخته شده است که به مرور وارد محیط شهری می شود، ابراز کرد: امسال برنامه داریم که شهر شیراز را زیبا کنیم و سعی می شود شب عید پارک ها و باغ ها زیبا و به روی شهروندان باز باشد.

وی یادآور شد که در حال حاضر۳ قنات در حال بهسازی است و تا الان ۵۰۰ میلیون تومان جهت بهسازی و لایبرویی هزینه شده است.

نورپردازی شهر شیراز تا اردیبهشت ۱۴۰۰ تکمیل می شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به پروژه نور پردازی و روشنایی شهر شیراز گفت: تا پایان اردیبهشت با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی تمام نورپردازی ها انجام می‌شود و تا الان هم پل‌های اصلی شهر نورپردازی شده است.

زندیه خاطرنشان کرد: در این هفته هم پل ولیعصر و کشن که ۲ پل اصلی شهر شیراز هستند با ۲ المان بزرگ نورپردازی افتتاح می شود.

شیراز در نوروز ۱۴۰۰ متفاوت می‌شود/ تکمیل نورپردازی شیراز تا اردیبهشت سال آینده

وی با اشاره به اینکه نورپردازی ها ۲ سالی است که انجام می شود و با به کارگیری مشاوران به روز و متخصص نورپردازی انجام می‌شود، تصریح‌کرد: در بلوار زند هم به همین شیوه و پایه‌ها تغییر خواهد کرد و نورپردازی‌ها زیباتر و به روزتر خواهد بود که نورپردازی بولوار زند انجام شده است.

زندیه با اشاره به اینکه در شهر شیراز خیابان زند و بلوار مدرس شناخته شده است، عنوان کرد: خیابان های اصلی باید زیباترین خیابان باشد و پرتردد ترین محور بلوار مدرس است که باید زیباسازی آن مدنظر باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مناطق دور دست را چمن نمی‌کنیم اما بلوارهای اصلی شهر چمن می‌شود و سیاست کلی این است که از گیاهان کم آب استفاده شود،‌ خاطرنشان کرد: همچنین در میدان امام حسین تا عید برنامه گل کاری انجام می شود و بعد از عید برنامه المان شاخص درنظر گرفته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز