خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

۷۳ میلیارد تومان به بودجه سال آینده قزوین اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۸۹۷

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: لایجه بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری قزوین که اواخر بهمن ماه به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده بود، با ۷۳ میلیارد تومان افزایش به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،مهدیه سادات قافله باشی اظهار کرد: در حال حاضر لایحه بودجه یک هزار و ۲۷۳ میلیارد تومانی با اتکا به اقتصاد مقاومتی، ایجاد درآمد پایدار، نگاه به اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه، اقتصاد پویا و تاب‌آوری شهری مدنظر قرار گرفته شده است 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و فشرده اعضای شورای شهر و مدیران شهری برای تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قزوین، افزود: علی‌رغم برخی مخالفت‌ها از سوی برخی اعضای شورای شهر بر حبابی بودن بودجه سال آینده در روزهای آخر با افزایش ۷۳ میلیارد تومانی به بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.

قافله باشی با بیان اینکه تمرکز ما در بحث بودجه شهرداری با اولویت اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و تکمیل و بهره‌برداری آنها در راستای ارتقای رضایت شهروندان بوده است، تاکید کرد: برای سال آینده هیچ پروژه جدید به مجموعه اضافه نشده است و بودجه شهرداری با نگاه اجتماعی، توسعه محلات و توجه به اقشار آسیب‌پذیر، شهری شهروندمدار و رفع نیازهای اساسی شهری مدنظر قرارگرفته شده است.

وی با بیان اینکه میزان بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: میزان بودجه در بخش هزینه‌های جاری ۲۷ درصد و در بخش عمرانی ۳۰ درصد رشد داشته است.

این عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه تمرکز بودجه ۱۴۰۰ بیشتر بر روی طرح‌های عمرانی نیمه تمام و اولویت‌دار است، ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی یکی از اصلی‌ترین اهداف در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ و ٦٥ درصد از بودجه پیش بینی شده مربوط به بخش عمرانی و ٣٥درصد نیز جاری است.

دبیر شورای شهر قزوین اضافه کرد: اعضای شورای شهر قزوین با نگاه عدالت شهری افزایش بودجه را در حوزه عمرانی برای پروژه‌های که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند مورد توجه قرار دادند و هیچ افزایشی در بودجه جاری و برنامه‌ای شهرداری قزوین لحاظ نشده است.

قافله باشی افزود: گسترش فضای سبز، بوستان‌ها و تفرجگاهی جزو ردیف‌هایی است که مورد استقبال اعضای شورای شهر قرار گرفت و احداث پارک‌ها جدید احداث، تکمیل پروژه‌های در سطح شهر به ویژه فرهنگی و ورزشی، ایمن سازی مسیر شهری با نگاه به جامعه معلولان و پراکندگی در نواحی مفصل شهری در دستور کار قرارگرفته شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اقتصادی در شرایط کرونا تاکید کرد: خوشبختانه علی‌رغم اینکه در تنگنایی اقتصادی قرار داریم کرونا آسیب جدی به بودجه‌های شهرداری وارد نکرده پروژه‌های شهری همچنان فعال هستند و شرایط اقتصادی به گونه است که به درخواست مردم برای عمران و آبادانی شهر توجه ویژه‌ای شده است.

شهر قزوین با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای  سه منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز