خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

مشاهده موج جهش تولید در بسیاری از شهرک‌های صنعتی کشور / مجلس منتظر دولت نمی ماند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۷۹۸

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: موج جهش تولید را در بسیاری از شهرک‌های صنعتی می‌توان مشاهده و لمس کرد که بسیاری از آنها در شرایط تحریم به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عزت الله اکبری روز شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان قزوین با وزیر صمت، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی چند اقدام جدی را در کمیسیون صنایع و معادن در دفاع از صنعت و معدن آغاز کرده که یکی از آنها ممنوعیت پلمب و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی تحت هر شرایطی است.

وی افزود: تغییر رای مجازات فعالان اقتصادی که به جای زندان ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی خود را اضافه کنند از دیگر اقدامات در حال انجام در کمیسیون است.

این نماینده گفت: توجه به دیپلماسی اقتصادی از منظر بازار برای تولیدات داخلی از دیگر اقدامات کمیسیون بوده که در حال حاضر دولت فاقد این موضوع است و باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

اکبری با بیان اینکه در بخش‌خصوصی باید سازوکار جدی وجود داشته باشد که آمادگی پذیرش مسئولیت‌های مهم را داشته باشد، اضافه کرد: در زمینه واردات بسیار حساس هستیم چرا که اعتقاد داریم در کشور ظرفیت های مناسبی برای تولید وجود دارد.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی باید پس از بیان مشکلات راه حل و راهکار مورد نظر را هم ارایه کند که خوشبختانه در استان قزوین این مهم انجام شده است.

این نماینده با اشاره به مشکلات حوزه فولاد، گفت: پیشنهاد فعالان این حوزه مشخص نیست و هر فعال این حوزه حرف متفاوتی را می زند که این مهم مطلوب ارزیابی نمی‌شود و کار مجلس را در حوزه قانونگذاری سخت می کند.

اکبری افزود: دولت با توجه به متولی اجرا بودن اگر لایحه بدهد خیلی بهتر است، البته در این زمینه مجلس هم منتظر دولت نمی ماند و به طور قطع آمادگی کامل را برای ارتباط با صنعتگران دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز