خبرگزاری کار ایران

اصغری خبر داد:

تولید برق از زباله های تبریز توسط یک شرکت فرانسوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۵۶۷

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اعلام کرد: شرکت فرانسوی با ۲۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از زباله‌های تبریز برق تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیرضا اصغری در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این شرکت در مدت سه سال با ساخت نیروگاه انرژی برق و به روش B.O.T، زباله ها را امحا و ۳۲ مگاوات ساعت برق تبریز تولید می‌کند که ۲۲ مگا وات آن صرف مصرف داخلی و ۱۹مگا وات آن به شبکه سراسری منتقل می شود.

وی با بیان اینکه ۲۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری طرح را نیز شرکت فرانسوی پرداخت می کند، افزود: این طرح در ۶ ماه پس از تائید در شورای کلانشهر تبریز اجرا شده و پس از سه سال به پایان می رسد. البته ۲۰درصد از سود خالص حاصل از درآمد این نیروگاه به شهرداری پرداخت و برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.  

اصغری ادامه داد: روزانه یکهزار و ۵۰ تن زباله در تبریز تولید می شود که ۴۷.۵ درصد آن خشک و ۵۲.۵ درصد آن تر است که با ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه(نمک پاشی هم جزو این هزینه هاست) به ۲ نخاله گاه موجود کلانشهر انتقال می یابد.  

وی یادآور شد: با تولید انرژی از زباله های تبریز از آلایندگی محیط زیست، آب، خاک و هوا جلوگیری شده و مانع تولید شیرابه می شود از طرفی هزینه دفن زباله نیز به صفر می رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز ادامه داد: دودکش های نیروگاه یاد شده در تبریز مطابق با استانداردهای بالای اروپا و جهان بوده و سلامت مردم کلانشهر تبریز را تهدید نخواهد کرد.

اصغری همچنین با اشاره به اینکه مدیریت پسماند تبریز بر روی ریل توسعه حرکت می کند، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان طرح های مدیریت پسماند تبریز در حال انجام است که در کشور بی نظیر است، ساخت سلول شماره ۲، سه، چهار و پنج، دفع پسماندهای شهری، ارتقا و توسعه طرح شیرابه و تصفیه خانه تبریز، ساخت مرکز دفن پسماندهای عادی شده بیمارستانی و جنگل کاری ۵۰۰ هکتاری منطقه که به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در دست اقدام است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز