خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

سهمیه ۱۴۲۵ دُزی واکسن کرونا برای گیلان در مرحله دوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۵۴۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای سالمندان و جانبازان شیمیایی، گفت: در این مرحله سهمیه گیلان هزار و ۴۲۵ دُز واکسن است.

به گزارش ایلنا از رشت،آبتین حیدرزاده با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در این مرحله سالمندان و جانبازان شیمیایی واکسیناسیون می‌شوند.

وی به تخصیص هزار و ۴۲۵ دُز واکسن در این مرحله به استان گیلان اشاره کرد و افزود: از امروز این مرحله از واکسیناسیون در شهر رشت آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در مرحله نخست ۱۳۰ نفر از کادر درمان و پرستاران شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه واکسینه شدند، گفت: یکشنبه واکسیناسیون در شرق گیلان و دوشنبه نیز در غرب گیلان آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از این میزان واکسن اختصاص یافته به استان گیلان ۹۷۰ دُز مربوط به پرسنل درمان، ۵۰ دُز پرسنل فعال در آزمایشگاه‌ها که با نمونه کرونا سر و کار دارند و ۲۰۰ دُز مربوط به سالمندان و مابقی نیز مربوط به جانبازان شیمیایی است.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه همچنان رعایت دستور العمل های بهترین راهکار برای جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا است، گفت: شهروندان حتی اگر واکسیناسیون سراسری نیز انجام شود باید تا مدتی دستور العمل ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون در استان همزمان با سراسر کشور، اضافه کرد: در مرحله سوم سالمندان دارای بیماران زمینه‌ای واکسینه خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز