خبرگزاری کار ایران

با هدف تامین نیازهای پژوهشی اعضا؛

طرح «خدمات مرجع مجازی» در کتابخانه‌های عمومی استان البرز فعال شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۴۶۷

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان از ارائه خدمتی نوین در کتابخانه‌های عمومی استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، هادی آشتیانی اظهار داشت: از جمله خدمات قابل ارائه در کتابخانه‌های عمومی، خدمات مبتنی بر وب به ویژه «دسترسی به منابع الکترونیکی، پایگاه‌ اطلاعاتی و مقالات فارسی و لاتین، خدمات مرجع مجازی و ارائه مشاوره‌های اطلاعاتی» است.

آشتیانی در ادامه افزود: ارائه این خدمات مستلزم وجود دسترسی آنلاین و یا آفلاین به منابع غیرکتابی و الکترونیکی است و به جهت اینکه محدودیت‌های فیزیکی، جغرافیایی و زمانی، در این نوع خدمات مرتفع می‌شود، در نتیجه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فضای فیزیکی کتابخانه‌ها، در ارتقاء کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی نیز بسیار موثر و اثربخش خواهد بود.

وی تصریح کرد: از اینرو و با هدف فراهم‌سازی دسترسی متمرکز اعضاء کتابخانه‌های عمومی و مراجعان به پایگاه‌ها و منابع الکترونیکی، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت پذیرفته که طی آن طرح «خدمات مرجع مجازی» در تعدادی از کتابخانه‌های عمومی منتخب در استان اجرایی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: این طرح به منظور تامین نیازهای پژوهشی و مطالعاتی اعضا، دانشجویان و پژوهشگران البرزی بوده و جامعه هدف مذکور می‌توانند موضوعات درخواستی خود را از طریق تماس تلفنی، ایمیل و یا به صورت حضوری از کتابخانه‌های معین دریافت کنند.

آشتیانی تاکید کرد: در فاز اول این طرح ، کتابخانه های امیرکبیر و علامه حلی کرج، کتابخانه امام باقر(ع) نظرآباد، کتابخانه الهادی ساوجبلاغ و کتابخانه علامه امینی فردیس به عنوان کتابخانه‌های ارائه دهنده این خدمات معرفی شده‌اند که علاقه‌مندان و محققان می‌توانند از طریق تماس تلفنی از نحوه دقیق ارائه این خدمات مطلع شوند.

به منظور دسترسی اعضا و کتابخوانان به کتاب و منابع مطالعاتی مورد نیاز، طرح «پیک کتاب»؛ تحویل کتاب‌های درخواستی درب منازل نیز مدتی است در تعدادی از کتابخانه‌های عمومی استان در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز