خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛

۳۰ شهر استان گیلان مصوبه بافت فرسوده دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۳۸۰

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ شهر این استان مصوبه بافت فرسوده دارند، گفت: دیگر شهرها نیز تا پایان سال مصوب می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،ماکان پدرام با بیان اینکه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی است، بیان کرد: در خدمات زیربنایی و روبنایی طرح‌های مطالعه شده‌ای داریم و علاوه بر این، در حوزه اختصاص اعتبار به پروژه‌ها نیز مشارکت می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ شهر استان مصوبه بافت فرسوده دارند، اضافه کرد: بخشی دیگر نیز تا پایان سال مصوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعیین اولویت در حوزه بازآفرینی نیازمند بررسی در ستاد شهرستانی و سپس ارسال و بررسی آن در ستاد استانی است، افزود: این طرح‌ها با توجه به اعتبارات موجود پایش می‌شود و در نهایت نسبت به انجام آن اقدام می‌کنیم.

پدرام تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی اعتبارات محدودی دارند و هر آنچه که توسط مشاوران مطالعه و مصوب شود، کامل اجرا نمی‌شود لذا برخی پروژه‌ها با نقص رو به رو هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد: یک سوم از اعتبارات مربوط به طرح‌های بازآفرینی توسط ستاد بازآفرینی، یک سوم از طریق اعتبارات سر جمع استانی و یک سوم هزینه‌ها نیز توسط شرکت بازآفرینی تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های بافت تاریخی رشت برنامه ریزی شده و که امیدواریم جذب شود.

پدرام ادامه داد: تعریض و بازگشایی خیابان شریعتی به سمت خیابان سعدی رشت نیز در دستور کار قرار دارد تا از این طریق ترافیک این محدوده کم شود و گردش ترافیکی ایجاد کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اظهار کرد: درخواست اعتبار ۳ میلیاردی برای مرمت بنای میرزا خلیل رفیع رشت انجام شده که جز پروژه‌های بافت تاریخی فرسوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز