خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

به دنا سفر نکنید / ابلاغ 500 میلیارد تومان برای بازسازی دنا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۲۷۳

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم ایران خواست در شرایط کنونی زلزله و کرونا به هیچ عنوان به شهرستان دنا در این استان سفر نکنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج،حسین کلانتری در بازدید از کمپ‌های اسکان زلزله زدگان سی‌سخت گفت: نیاز به حضور سایر هموطنان در شرایط زلزله و کرونای سی سخت در شهرستان دنا نیست و خواهش می کنیم به این شهر سفر نکنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های امدادی و جهادی با هماهنگی فرمانداری دنا و یا استانداری کهگیلویه و بویراحمد به این شهرستان سفر کنند، اظهارداشت: شرایط جوی سی سخت و کرونا مشکلاتی را در این شهر بدنبال دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کرونای انگلیسی در استان های همجوار این استان شیوع پیدا کرده و این موضوع بر نگرانی های ما در زلزله سی سخت افزوده است.

کلانتری از ابلاغ 500 میلیارد تومان از سوی دولت دوازدهم برای بازسازی شهرستان دنا بویژه شهر زلزله زده سی سخت هم خبرداد.

وی گفت: این اعتبار به بنیاد مسکن ابلاغ شده و اکنون کار آواربرداری منازل خسارت دیده در شهر سی سخت شروع شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی بلاعوض به 135 زلزله زده سی سخت هم سخن گفت.

به گزارش ایلنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ششم اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز