خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلا کرمانشاه:

تصویب طرح کسب و کار و مؤسسات حقوقی ضربه‌ای به کانون‌های وکلا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۹۸۲

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: تصویب برخی طرح ها در مجلس همچون طرح کسب و کار و موسسات حقوقی ضربه ای به کانون های وکلا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،بهروز رستمی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز وکیل برگزار شد،اظهار داشت: اگر طرح مؤسسات حقوقی تصویب شود، این مؤسسات می توانند در پرونده های شوراهای حل اختلاف و کیفری دو وکالت کنند که ورود غیرمتخصص ها به این حوزه محسوب می شود.است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از سیاه نمایی هایی که برخی سریال های تلویزیونی از وکلا دارند انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی رسانه ها و تولیدکنندگان فیلم در سریال هایی که ساخته می شود، با بدنمایی که از وکلا دارند، وکیل هراسی می کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با اشاره به اینکه نشان دادن یک چهره زشت از وکلا باعث شده مردم تلقی خوبی از وکیل نداشته باشند و به خشونت ها علیه وکلا دامن می زند،گفت: نشان دادن این چهره و وقوع برخی حوادث برای وکلا بسیاری از آنها را در روند فعالیت هایشان دست به عصا کرده، در حالی که وکیل باید سینه سپر کند و با آزادمنشی از حق وکیل دفاع کند، نه اینکه بیم آن را داشته باشد که نام و نانش به خطر بیفتد.

وی در ادامه  کانون وکلا را قدیمی ترین نهاد مدنی ایران خواند و اظهار کرد: لایحه استقلال وکلا سال 1331 به تصویب رسید و حدود 18 سال پیش هم کانون وکلای استان های کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان با مرکزیت کرمانشاه از کانون مرکز منفک شد و به تدریج هرکدام از این استانها هم کانون های خود را مستقل کردند و جدا شدند.

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر کانون وکلای استان کرمانشاه 700 وکیل را تحت پوشش خود دارد، گفت: کانون وکلای استان کرمانشاه دارای تعدادی کمیسیون همچون کمیسیون حقوق بشر، معاضدت، بانوان و ورزش و رفاه است که بازوان اجرایی کانون را تشکیل می دهند و هرکدام وظایف خاص خود را دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: کمیسیون حقوق بشر این کانون علاوه براینکه مسائل حقوق بشری جامعه را رصد می کند، هر ساله طی مراسمی تندیس مهر حقوق بشر را به یکی از شخصیت های ملی کشور که فعالیت های بشردوستانه ای دارند اهداء می کند که تاکنون این تندیس به شخصیت هایی همچون جمشید ممتاز، پرویز پرستویی، شهرام ناظری و... اهداء شده و امسال هم باتوجه به اینکه شیوع بیماری کرونا را داشتیم، امکان برگزاری این مراسم میسر نشد.

وی به بخشی از فعالیت های کمیسیون معاضدت کانون وکلای استان هم اشاره ای کرد و گفت: این کمیسیون طی سال جاری به حدود پنج هزار نفر از مردم استان مشاوره رایگان داده و 450 وکیل تسخیری و 150 وکیل معاضدتی را برای افراد بی بضاعت به محاکم قضایی استان معرفی کرده است.

رستمی اضافه کرد: این کمیسیون تا پیش از شیوع بیماری کرونا دو روز در هفته را در محل کانون وکلا به مردم استان مشاوره های حقوقی رایگان می داد، اما در حال حاضر تنها روزهای دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر این برنامه را اجرا می کند.

وی اضافه کرد: کمیسیون بانوان کانون وکلای استان هم وظیفه خدمت رسانی و معاضدت به بانوان بدسرپرست و بی سرپرست را دارد و با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی نیز همکاری می کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان با بیان اینکه کمیسیون بازرسی کانون وکلا مکلف به رسیدگی به گزارشات تخلفات وکلای تحت پوشش این کانون است، اعلام کرد: تاکنون 149 پرونده شکایت موکلین از وکلا به دادسرا معرفی شده که از این تعداد 73 مورد به مرحله دادگاه رسیده است. از این تعداد 57 پرونده در حال رسیدگی است و مابقی پرونده ها خاتمه یافته است.

به گفته رئیس کانون وکلا در جهت افزایش رفاه وکلای استان، کمیسیون ورزش و رفاه تفاهم نامه هایی را با فروشگاه ها، مجموعه های ورزشی و... منعقد می کند و وام هایی بدون بهره را در اختیار آنها قرار میدهد.

وی در ادامه یکی از رویکردهای مهم کنونی کانون وکلای استان را توجه به مقوله آموزش دانست و افزود: در تلاشیم تا در زمینه اخلاق حرفه ای، مدیریت پرونده ها، فن بیان، زبان بدن و سخنوری آموزش هایی را به وکلای استان بدهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز