خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بالندگی جامعه‌، مدیون فرهنگ، هنر و تاریخ است/ تبریز در عرصه هنر ایران می‌درخشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۵۶۰

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنر، قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد، گفت: بدون شک، بالندگی هر جامعه‌ای، مدیون فرهنگ، هنر و تاریخ آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در آیین معرفی نفرات برتر جشنواره موسیقی جوان و رونمایی از نماهنگ «ایرانیم» که در مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش هنرمندان در تعالی جوامع، اظهار داشت: جامعه بدون هنر، جامعه‌ای است که دچار سکون و رخوت است و چنین جامعه‌ای آن چنان که باید و شاید نمی‌تواند در مسیر توسعه و پویایی جامعه گام بردارد.

وی، دانش و فرهنگ را وجه تمایز اصلی کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه برشمرد و افزود: ایران اسلامی به مدد دانش، فرهنگ و آداب و رسوم بی‌نظیر خود در هیچ برهه‌ای از تاریخ، مستعمره هیچ کشوری نبوده است.

استاندار آذربایجان ‌شرقی همچنین با اشاره به سابقه درخشان تبریز و آذربایجان در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: تبریز، دیاری است که با داشتن مکاتب مختلف هنری و ادبی توانسته است چون نگینی در عرصه هنر ایران بدرخشد.

پورمحمدی‌ با بیان اینکه ایران‌وطنی‌تر از آذربایجانی‌ها در هیچ کجای ایران و جهان وجود ندارد، اظهار داشت: هیچ شخصی نمی‌تواند با انگ و برچسب زدن، آذربایجانی‌ها را محدود کند و مردم غیور این دیار همواره برای خدمت به هموطنان خود تلاش می‌کنند.

وی تأکید کرد: حفظ، معرفی و حمایت از هنرمندان، وظیفه همه ماست و باید با اقدامات سنجیده در این زمینه، مانع مصادره هنرمندان ایرانی توسط کشورهای همسایه باشیم.

در این آئین از نفرات برتر جشنواره موسیقی جوان قدردانی و نماهنگ «ایرانیم» رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز