خبرگزاری کار ایران

ثبت جنگل‌های هیرکانی تالاب امیربکنده در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۹۱

در نشست اخیر شورای ثبت آثار ملی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی منطقه تالاب امیربکنده گیلان در فهرست آثار طبیعی ملی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، جنگل‌های هیرکانی یا خزری به عنوان یکی از کم‌یاب‌ترین و باارزش‌ترین رویش‌گاه‌های طبیعی پهن‌برگ و خزان‌کننده جهان به حساب آمده و به نوعی می‌توان از آنها به عنوان فسیل یا موزه یاد کرد.

کشور ایران عمدتا در مناطق خشک و نیمه‌خشک کره‌ زمین قرار گرفته و سهم اندک ایران از گستره جنگل‌های جهان اهمیت حفظ و حراست از این جنگل‌های باستانی دو چندان می‌کند. این جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های جلگه‌ای تحت دخالت‌های متعدد انسانی قرار دارند که می‌توان با ثبت ملی‌ آن حفاظت مؤثرتری را از این میراث کهن بعمل آورد.

جنگل‌های هیرکانی تالاب امیربکنده واقع در شهرستان رشت دارای تالاب‌های طبیعی، از اکوسیستم کم‌نظیر و متنوع از گیاهان آبزی برخوردار است و در فاصله 2 کیلومتری از جنگل‌ فتاتو که اخیرا در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده است قرار دارد.

این جنگل در جلسه مورخ 3/12/99 که در دفتر ثبت آثار طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که این ثبت نخستین گام در جهت حمایت و حفاظت از آن با بهره‌گیری از چارچوب قوانین محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز