خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

کیفیت‌بخشی آموزش با طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، دست‌یافتنی است / برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح آموزش در مدارس ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۵۴

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان کیفیت‌بخشی به آموزش را با طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دست‌یافتنی دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با یادآوری ضرورت توجه به سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی که چشم‌انداز توسعه بخش آموزش و پرورش و تحقق اهداف را به دنبال دارد، گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی معمولاً در شاخص ارزشیابی معدل سال‌های پایانی دوره متوسطه دوم، کنکور سراسری و کسب رتبه های زیر هزار و دو رقمی نمایان می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان تلاش برای ارتقاء بیشتر جایگاه دانش آموزان گیلانی در کنکور سراسری را مورد تأکید قرار داد و افزود: عدالت آموزشی با کیفیت بخشی حوزه آموزش خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته، تأمین امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اقدامات هدفمندی همچون طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان دست‌یافتنی است.

وی بر ضرورت اهتمام جدی به تمرکز بر مزیت رقابت نسبی تأکید و اضافه کرد: توجه بیشتر به ارتقاء سطح آموزش در مدارس ابتدایی برای سال‌های آتی بسیار اثربخش است.

استاندار گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی مدون نسبت به مدارس مستعد تأکید کرد و افزود: در راستای آموزش بهینه بازماندگان از تحصیل در مناطق روستایی و شناسایی آنان از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری ها بهره‌گیری شود.

وی معلمان را به عنوان راهبران توسعه علم و دانش و تربیت نیروی انسانی جامعه، شایسته تکریم دانست و اظهار کرد: در اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و تجلیل از مقام والای معلمان در جامعه؛ باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز صدا و سیما با تولید محتواهای مرتبط استفاده شود.

 زارع ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در جلسات شوراهای آموزش و پرورش شهرستان و بخش، برنامه جلوه‌های ویژه تجلیل از معلمان متناسب با زیست بوم جامعه تدوین کنند.

در این جلسه گزارش تحلیل نتایج کنکور سراسری سال ۹۹، گزارش جذب و بررسی کودکان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری و گزارش میزان حضور دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان در مناطق با وضعیت آبی ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز