خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

فعالیت دو سامانه بارشی در کشور/ بارش برف و باران در اغلب استان‌ها / هوای پایتخت بارانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۵۳

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از امروز تا پایان هفته اکثر نقاط کشور شاهد بارش برف و باران خواهد بود.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی امروز دو سامانه بارشی برای کشور تاثیر گذار خواهد بود؛ سامانه بارشی شمالی که نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و باران شدید پیش بینی می‌شود. سامانه جنوبی برای استان‌های جنوبی، غرب و مرکز خلیج فارس و ارتفاعات کرمان بارندگی ایجاد خواهد کرد که همراه با رعد و برق و تند باد خواهد بود. روی نقاط سردسیر کشور هم بارش‌ها بصورت برف و شدت بارش‌های امروز در استان گیلان پیش بینی می‌شود.

نقشینه اظهار کرد: فردا از شدت بارش‌ها در نوار شمالی کشور کاسته خواهد شد و برای نیمه جنوبی بارش خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در جنوب کشور فردا در استان‌های فارس و کرمان و جنوب اصفهان رخ خواهد داد. برای روز جمعه بارش‌ها بصورت بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی برای روز جمعه بارش برف را پیش بینی می‌کنیم. روز شنبه برای برخی استان‌های جنوبی بارش پراکنده برف را خواهیم داشت. امروز و فردا در استان‌های ساحلی شمالی و اردبیل دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داشت؛ و با این کاهش دما بارش برف را برای مناطق جلگه‌ای و استان‌های شمالی کشور پیش بینی می‌کنیم. امروز تندباد و بارش شدید و کولاک را برای مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی رشته کوه البرز ایجاد می‌کند. دمای هوا امروز و فردا در شمال شرق ۱۲ تا ۱۸ درجه کاسته می‌شود. از امروز تا جمعه خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر مواج خواهند بود.

وی ادامه داد: امروز تندباد شدید برای برخی مناطق جنوب شرق و شرق پیش بینی می‌شود که سبب بروز گردوخاک خواهد شد. برای تهران هم امروز وزش باد شدید و بعد از ظهر افزایش ابر را خواهیم داشت و در ارتفاعات تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌کنیم. تهران فردا بارش پراکنده بصورت برف و باران خواهد داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۱۲ درجه، کمینه دما هم ۲ درجه زیر صفر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز