خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

بازار داغ شایعه خودرو در شیراز/ نوسانات شدید قیمت‌ها خرید و فروش خودرو را به صفر رساند /کاهش خرید و فروش خودرو در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۳۲۴

نوسان نرخ خودرو در شرایط فعلی باعث شده تا بسیاری از مردم از خرید و فروش خودرو استقبال نکنند،به طوری که بازار ارزان‌ترین خودرو ایرانی یعنی پراید 111 هم که نرخ آن حدود 120 میلیون تومان افزایش یافته کساد شده و کمتر کسی در شیراز در این روزهای آخر سال به سراغ خرید اتومبیل می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز بازار خــودرو مصداق جملــه «روزبه روز دریغ از دیروز» شــده اســت. خیلــى از خریداران خودرو پشــیمان هســتند از اینکــه چرا روز گذشــته و روزهاى قبــل اقدام به خرید خودرو نکردند که اکنون مجبور باشند براى رســیدن به خودروهاى حداقلى، میلیون‌ها تومان بیشتر پرداخت کنند.

در بازار خودرو هر روز قیمت ها جهش گونه افزایــش پیــدا مى‌کند و هیچ نظارتــى هم بر آن نیست. فعالان بــازار هم به شــدت گله‌مند اوضاع هســتند و مى‌گوینــد که تــوان مالى شــان رو به کاهش اســت و معلوم نیســت در آینــده چگونه مى خواهنــد خودرو داخلى خریــدارى کنند و به دست مردم برسانند.

بازار پر نوسان خودرو در شیراز

آن طــور کــه باقــرى رئیــس اتحادیــه نمایشــگاه‌داران اتومبیــل شــــیراز مــى گوید: متاســفانه در شــرایط فعلى افراد به دلیل کاهش و افزایــش قیمت هــا از خرید و فــروش خودرو هراس دارند و کســى جرأت نمى کند خودرویش را بفروشد یا خودرویى بخرد.

رئیــس اتحادیــه نمایشــگاه‌داران و نمایندگى هــــاى فــروش و خدمــــات پس از فروش اتومبیل شــــیراز با اشــاره بــه اینکه بازار خودرو شــیراز همچنان در حال نوسان است، مى گوید: متاسفانه قیمت خودرو در بازار با یک شایعه افزایــش مى یابد و در روز بعد با شــایعه اى دیگر ارزان مى شود.

هدایت االله باقرى در گفت و گو با ایلنا  بــا بیان اینکه خرید و فروش خودرو در شــیراز به ندرت انجام مى شــود، مى افزاید: فروشنده ها به امید گران‌تر شــدن و خریداران هم همواره چشم به راه ارزان شدن هستند و تمام این عوامل سبب رکود و کسادى در بازار خودرو شیراز شده است.

رئیــس اتحادیــه نمایشــگاه‌داران و نمایندگى هــــاى فــروش و خدمــــات پــس از فروش اتومبیل شــــیراز ادامــه مى دهد: متاســفانه قیمــت خــودرو در یــک روز 30 میلیــون تومان گــران و در روز بعد حدود 20 میلیون تومان ارزان مى شــود، به طورى که قیمت خودرو هم مانند بازار ارز و طلا بسیار در نوسان است.

وى با اشاره به اینکه متاسفانه افزایش و کاهش نرخ دلار چندان تاثیــرى در قیمت خودرو ندارد، مــى‌افزاید: عواملى مانند کاهش مشــترى و عدم معاملات باعث شــده تا بازار خــودرو روز به روز با مشکل مواجه شود.

 قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

باقرى در ادامه با اشاره به اینکه مابه التفاوت قیمت خودرو از در کارخانه تا بازار بســیار زیاد اســت مى گوید: به عنوان مثــال قیمت خودرویى ماننــد پژو پارس تــى یو 5 حدود 240 میلیون تومان اســت اما در دو ماه گذشته حدود 400 میلیون تومان در بازار به فروش رسید.

وى با اشــاره به اینکه متاسفانه شرکت هاى خودرو ســازى به هیچ وجه به تعهداتشــان عمل نمى کننــد، ادامه مى دهد: شــرکت هاى خودرو سازى اتومبیل ها را در موعد مقرر به متقاضیان و افراد ثبت نام کننده تحویل نمى دهند.

کاهش خرید و فروش خودرو در ایام نوروز 

 رئیــس اتحادیــه نمایشــگاه داران و نمایندگى هــاى فروش و خدمــات پس از فروش اتومبیل شــیراز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر کسی قصد خرید خودرو در ایام نوروز را ندارد، مى افزاید: تنها برداشــته شدن تحریم ها مى تواند رونقى در بازار خودرو ایجاد کند.

مشکلات اقتصادى سبب شده تا مردم خودروهایشان را حفظ کنند

نایــب رئیــس اتحادیــه فروشــندگان خــودرو شــیراز هــم در ادامه بــا بیــان اینکه در شــرایط فعلى بازار خــودرو در رکود و کســادى بــى ســابقه‌اى بــســر مــى‌بــرد، مــى‌گوید: اگرچه قیمت خودرو در روزهاى گذشــته کاهش یافتــه اما به دلیل محســوس نبــودن این کاهش قیمت، مردم از خرید خودرو استقبال نمى کنند.

بازار داغ شایعه خودرو در شیراز/ نوسانات شدید قیمت‌ها خرید و فروش خودرو را به صفر رساند /کاهش خرید و فروش خودرو در ایام نوروز

جواد رزمى در گفت و گو با ایلنا افزایش بــى رویه قیمت خــودرو در ماه هاى گذشــته را علت مهم از دست دادن توانایى مردم براى خرید خودرو مى داند و مى افزاید: اما متاســفانه در بازار خودرو شــیراز فروشــنده و خریدار به ندرت یافت مى شــود و مشــکلات اقتصادى و نوســانات قیمــت خودرو ســبب شــده تا مردم از خرید خودرو اســتقبال نکنند.

خودرو اولویت خانوارها نیست

رزمــى بیان مى کنــد: باوجود کاهش قیمت خودرو اما همچنان کسى از خرید و فروش خودرو اســتقبال نمى‌کند و مردم تنها تلاش دارند که مایحتاج زندگی شان را تأمین کنند.

نایــب رئیــس اتحادیه فروشــندگان خودرو شــیراز با اشــاره به اینکه زمانى کــه کارخانه ها خودرو را به افراد تحویل دهند دیگر شاهد تفاوت قیمــت‌هاى زیاد خــودرو از در  کارخانه تا بازار نخواهیــم بود، مى افزایــد: متاســفانه این روزها کارخانه‌ها خودروهایشان را به متقاضیان تحویل نمى دهند و افراد جهت خرید خودرو باید در یک مقطع زمانى ثبت نام کنند و در صورتى که شانس برنده شــدن را داشته باشــند در یکسال آینده به خودرو خواهند رسید.

وى بــا بیــان اینکه در شــرایط فعلــى تنها افــرادى که نیاز مبــرم به خودرو دارنــد از خرید ایــن محصــول اســتقبال مــى کننــد، ادامه مى دهد: متاســفانه مشــکلات اقتصادى ســبب شده تــا مردم خودروهایشــان را حفظ کننــد.

رزمى با بیان اینکه شــیوع کرونا و حذف ســفر، مشکلات اقتصادى و کاهش درآمدها ســبب شــده تا مردم به فکر تعویض خودروهایشــان نباشند، مى‌افزاید: متاسفانه مشــکلات موجود باعث شده تا بسیارى از نمایشــگاه‌داران اتومبیل در شــیراز به خصوص افرادى که در مغازه‌هاى اســتیجارى فعالیت مى کردند، از ادامه فعالیت دست بکشند.

به گزارش ایلنا  بر اســاس مشاهدات میدانــى افزایــش قیمت خــودرو در بــازار شیراز همچنــان ادامه دارد. پــس از کاهش نرخ دلار در بــازار، قیمت خودروهــاى ایران خودرو و ســایپا نیــز در بــازار داخلى کاهــش یافت. بــا توجه به این قانون که خودروســازان می توانند هر سه ماه قیمت خــودرو را افزایش دهنــد باید روزانه منتظر  بالاتر رفتن قیمت خودروها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز