خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان خبر داد:

ممنوعیت تردد مسافر از مرز باشماق/ قرنطینه دو هفته‌ای مسافران ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۲۲۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مرز باشماق مریوان از فردا به مدت ۲ هفته به روی مسافران بسته می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم زارعی گفت: با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، حجم ورودی از مرز باشماق مریوان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته که با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، این مرز از فردا بسته می‌شود.

زارعی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: تنها مسافرانی حق ورود دارند که ایرانی باشند و هم اکنون در عراق به سر می‌برند و این عده هم در مرز به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.

زارعی گفت: عراقی‌هایی که در خاک ایران هستند می‌توانند به کشور خود بازگردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آن‌ها اجازه ورود به داخل شهر‌های استان را نخواهند داشت.

زارعی گفت: در شهر‌های بانه و مریوان که درصد استفاده از ماسک بسیار کم است، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شدت یافته و از ورود افراد فاقد ماسک به مجتمع‌ها و مراکز تجاری جلوگیری و مصوبه‌ای از ستاد کرونا برای محدودیت و منع ورود مسافر به شهر‌های گردشگرپذیر استان از جمله بانه و مریوان گرفته خواهد شد.

وی از برخورد بدون تعارف با اداراتی که نسبت به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی بی توجه هستند خبر داد و افزود: این مساله در هر اداره‌ای مشاهده شود، نه به عنوان تخلف اداری که بصورت جرم تلقی شده و پیگیرد و برخورد قضایی را به دنبال خواهد داشت، چون پای سلامت و جان مردم در میان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز