خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

منازل نوساز نباید در زلزله سی‌سخت تخریب می‌شد / نظام مهندسی باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۲۱۴

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تخریب برخی از منازل نوساز و تازه ساخت در زلزله سی سخت اظهار نگرانی و تاسف کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمدرضا رضایی کوجی نماینده ساوجبلاغ در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهر سی‌سخت گفت: وقتی یک واحد ساختمانی ساخته می‌شود، روند اجرایی آن از کف تا اتمام ساختمان برعهده شهرداری و نظام مهندسی است.

وی با بیان اینکه در زمان ساخت و سازها باید نهایت دقت‌ و نظارت‌ها شکل بگیرد، اظهارداشت: تشدید نظارت‌ها باید با نظارت بیشتر صورت گیرد و در این بین همه باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال ارزیابی وضعیت میزان خسارت ها هستیم و برخی منازل مسکونی نباید تخریب می شدند، خاطرنشان کرد: با وجود نوساز بودن برخی از منازل، شاهد تخریب سازه ها بوده و در پروژه هایی نیز شاهد تخریب دیواره های سازه ها بودیم که این مهم باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

رضایی کوجی گفت: اگر ساختمان دارای پروانه، نوساز و با تائیدیه سازمان نظام مهندسی بوده و در زلزله تخریب می شود، این انتقاد بر سازمان نظام مهندسی وارد خواهد بود.

وی از اصلاح قانون نظام مهندسی جدید کشور با اختیارات بیشتر مهندسان ناظر خبر داد و یادآور شد: ما معتقدیم‌ میزان پاسخگویی مهندسان باید چندین برابر شود.

بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و سازها را در سی سخت برعهده دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حداکثر تا شش ماه آینده باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام وضعیت ساخت و سازها را مدیریت کند و این مهم در مجلس به طور ویژه نیز مورد برسی قرار خواهد گرفت.

رضایی کوچی افزود: باید هرچه سریعتر اکیپ های بنیاد مسکن در سطح شهرستان مستقر شوند و منازلی که نیازمند آوار برداری است اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه سایر منازلی که نیازمند تعمیرات هستند نیز فعالیت ساخت و ساز آنها باید به صورت بلاعوض و سایر تسهیلات شروع شود، خاطرنشان کرد: قرار است فردا چهارشنبه ششم اسفندماه و با حضور مسئولان، ساخت اولین واحد مسکونی در شهر سی سخت گلنگ زنی شود.

نماینده ساوجبلاغ گفت: انتظار داریم تا قبل از شهریور سال آینده هیچ منزلی بدون بازسازی در سی سخت مرکز شهرستان دنا نداشته باشیم و این قولی است که بنیاد مسکن به ما داده است.

رضایی کوجی افزود: باتوجه به فصل بودجه در مجلس شورای اسلامی بدون شک حمایت های ویژه ای در مجلس برای تخصیص  اعتبارات  زیرساخت های سی سخت تعیین و تصویب خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز