خبرگزاری کار ایران

بصورت ویدئو کنفرانس انجام شد؛

بهره برداری از طرح آبرسانی به ۳۹ روستای آذربایجان‌شرقی توسط وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۱۲۱

آبرسانی به ۳۹ روستای آذربایجان‌شرقی با جمعیت تحت پوشش ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر و ۴۰۷ میلیارد ریال هزینه‌کرد به صورت ویدئوکنفرانس از سوی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها، اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها در ۹ شهرستان استان، چهار هزار و ۵۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

علیرضا ایمانلو خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ها، هشت حلقه چاه حفر، بیش از پنج هزار مترمربع مخازن زمینی احداث، بالای ۱۳۰ کیلومتر لوله گذاری، ۵۲ هزار متر اصلاح شبکه و احداث تصفیه خانه در تمام ۳۹ روستا انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تعداد اشتغالزایی این طرح ها در دوره ساخت ۸۷ نفر و در دوره بهره برداری ۲۵ نفر است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: در بخش نیرو اقدامات بسیار خوبی پس از انقلاب اسلامی انجام شده به طوری که در استان آذربایجان شرقی برق رسانی به تمام روستاهای زیر ۱۰ خانوار انجام شده و اکنون برق رسانی به روستاهای پنج خانوار نیز در حال انجام است.

محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: در حوزه آبرسانی نیز کارهای بسیار خوبی به خصوص در ارتباط با اقشار پایین جامعه انجام شده است.

وی گفت: در آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۰۸ روستای دارای سکنه است که از این تعداد یک هزار و ۴۹۰ روستا تحت پوشش شبکه آبفای کشور قرار دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد جمعیت روستایی از خدمات آبفا بهره مند هستند، گفت: امروز آب شرب ۳۹ روستا در استان تامین می شود که پوشش جمعیتی از خدمات آب شرب را سه درصد افزایش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز