خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

پرداخت بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۱۰۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان پرداخت شده است، گفت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات این حوزه در سامانه کارا تا پانزدهم اسفندماه تمدید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به‌شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 17 میلیارد و 430 میلیون تومان تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات برای اشتغالزایی و جبران خسارت هزار و 766 نفر که به‌صورت انفرادی و یا گروهی در قالب پرونده‌های خویش‌فرما، کارگاه رسمی و غیر رسمی (فاقد بیمه) در رسته اصلی مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای ثبت‌نام کردند، اعطا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تصویب پرداخت 25 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات، تا کنون 67 درصد مبلغ مصوب، جذب و پرداخت شده است.

فاضلی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای جذب بقیه اعتبار تمدید شده است، تأکید کرد: سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات کرونایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تا پانزدهم اسفندماه فعال است.

 وی یادآور شد: این تسهیلات ۱۲ درصدی در سه سقف پرداخت می‌شود و کارفرمایان دارای کد گارگاه به ازای هر کارمند یا کارگر شاغل در بنگاه 16 میلیون؛ کارفرمایان خویش‌فرما 8 میلیون و آزادکاران فاقد بیمه 6 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه این تسهیلات برای جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای ناشی از محدودیت‌‌ها و بیکاری‌‌های تحمیلی مستمر از کرونا است، از متقاضیان خواست تا هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز