خبرگزاری کار ایران

استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کرونای جهش یافته بیشتر جوانان را مبتلا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۰۱۷

استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کرونای جهش یافته بیشتر جوانان را مبتلا و درگیر می‌کند.

به گزارش ایلنا، فرهنگ بابا محمودی با بیان اینکه سرعت سرایت پذیری ویروس جدید کرونا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، گفت: کرونای جهش یافته بیشتر جوانان را مبتلا و درگیر می‌کند.

وی افزود: تمامی موجودات هستی هوشمند هستند و این ویروس‌ها هم دائما در حال جهش بوده و آمده اند که بمانند.

بابا محمودی با بیان اینکه ویروس‌ها به دو دلیل جهش می‌کنند، گفت: اول سرعت تکثیر آن است، یعنی هر قدر سرعت تکثیر بیشتر بوده جابجایی ژن بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی گفت: دلیل دوم ترکیب دو ویروس با یکدیگر، مثلا آنفلوانزای پرندگان و خوکی باهم ترکیب شده و ژن‌های خود را به هم قرض داده، یک ژن قدرت سرایت بیشتر و یک ژن قدرت کشندگی بیشتری دارد و این دو با هم ترکیب شده و ویروس بسیار قوی‌تر ایجاد می‌شود.

وی افزود: بیماری‌های تنفسی از شایع‌ترین بیماری‌های بشر بوده و شایع‌ترین علت آن ویروس است.

استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم و به ویژه جوانان خواست که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در مراسم‌های عروسی، عزا، جشن‌های تولد به شدت خودداری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز