خبرگزاری کار ایران

عباسی خبر داد:

ثبت باغ فلاحت (کشاورزی) در فهرست آثار ملی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۰۰۸

رئیس انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان گفت: باغ فلاحت (کشاورزی) لاهیجان به عنوان میراث طبیعی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، بیژن عباسی رئیس  انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان با اعلام این خبر گفت: باغ گل و گیاه اداره کشاورزی لاهیجان به عنوان نخستین ایستگاه تحقیقات کشاورزی شمال کشور در سال هزار و سیصد و شش ه. ش. و در ضلع شمالی آن، اداره فلاحت یا کشاورزی شهر در همین سال توسط زنده یاد کاشف السلطنه چایکار ساخته شده است. 

وی با اشاره به اینکه در این باغ انواع گوناگون گل، گیاه و درخت از قبیل نخل، کافور، سوسن چلچراغ و انواع گلابی از جمله از گونه محلی آن، خئوج و یک استخر طبیعی وجود دارد، افزود :این باغ دست کمی از باغ گیاهشناسی ارم شیراز ندارد و مانند آن دارای یک بنای تاریخی (ساختمان فلاحت ثبت شده به پیشنهاد این انجمن) در محوطه خود است.
رییس انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان  همچنین ادامه داد : همان گونه که از آن باغ معروف، سالانه صدها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی دیدن می کنند ما هم می توانیم از این باغ که روی تپه مشرف به زیبایی های شهر است استفاده فرهنگی، گردشگری و علمی کنیم. 

عباسی افزود: با ثبت این باغ، امکان انتقال، تعرض و تخریب آن وجود نداشته و مورد حمایت کامل قوانین مربوطه قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز