خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه:

ذخایر خون در روز‌های پایانی سال نیاز به تقویت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۸۵

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ذخایر سازمان انتقال خون در روز‌های پایانی سال نیازمند بهبود و تقویت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، صالحی فر مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۹ هزار و ۸۸ نفر برای اهدا خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7/2 درصد کاهش داشته است.

 مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی برای تامین نیاز‌های بیماران ضروری است، افزود:  انجام فشرده‌ عمل‌های جراحی در روز‌های پایانی سال، کاهش مراجعات به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلات سال نو معمولا موجب کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون در ماه‌های اسفند و فروردین می‌شود.

وی مصرف کنندگان مستمر فرآورده‌های خونی را شامل افرادی همچون مادران باردار، تروماها، آسیب دیدگان ناشی از تصادفات، بیماران سرطانی عنوان کرد و افزود:  حضور اهداکنندگان در مراکز انتقال خون باید دائمی و مستمر باشد.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: برای جلوگیری از  ایجاد ازدحام در این مراکز، متقاضیان اهدا خون می‌توانند با مراجعه به سامانه  (nobatdehi.ibto.ir ) اقدام به اخذ نوبت کنند و در تاریخ و ساعت تعیین شده برای اهدای خون مراجعه نمایند.

صالحی فر با بیان اینکه تدابیر و اقدامات بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به  بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان در پایگاه‌های انتقال خون استان  اندیشیده شده است از همه مردم خواست بدون نگرانی به این مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز