خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل:

حذف دفترچه درمانی یک پروژه ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۰۷

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: حذف دفترچه درمانی و الکترونیک سازی نسخ و پرونده های سلامتی جزو مصوبات دولت و در واقع پروژه ملی است.

به گزارش ایلنا، قادر برجی در جلسه هماهنگی برای اجرای طرح‌های نسخ الکترونیک و توقف چاپ و صدور دفترچه سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: حذف دفترچه درمانی و الکترونیک سازی نسخ و پرونده‌های سلامتی جزو مصوبات دولت و در واقع پروژه ملی است که اجرای آن مستلزم همکاری و همیاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت و سایر نهادهای بیمه گر است.

وی افزود: با اجرای کامل طرح ثبت نسخ الکترونیکی برای هر بیمه شده سازمان در صورت مراجعه به مراکز درمانی، پرونده الکترونیک سلامت تولید شده که باعث ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: ۳۰ درصد از بیمه شدگان سازمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان مورد پذیرش و ارائه خدمات درمانی قرار می گیرند که تا ۶۰ درصد از هزینه های درمانی پرداختی سازمان برای طرف قرار داد در استان را شامل می شود.

 دکتر رضائی بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه بیان کرد : سازمان تامین اجتماعی در بستر الکترونیک جهت تحقق تبادلات خدمات سلامت برای جامعه پیشقدم شده است.

وی افزود دانشگاه علوم پزشکی استان  در حال حاضر برای پیشبرد دو پروژه ثبت نسخ الکترونیکی و حذف دفترچه درمانی همکاری و تعامل خوبی با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان دارد.

سید حاتمی معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان اذعان کرد: در شرایط کرونائی و تا بحال نزدیک به ۶۰۰ هزار جلد دفترچه برای بیمه شدگان صادر شده که در صورت ادامه روش سنتی صدور دفترچه باعث ازدحام مردم و احتمال شیوع بیماری های واگیردار می شود .

وی افزود: بر مبنای اسناد بالا دستی و سخنان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی طرح نسخ الکترونیک و توقف صدور دفترچه در اولویت قرار داشته و توقف فرآیندهای سنتی و کاغذی الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز