خبرگزاری کار ایران

در جشنواره بین المللى فیلم موج کیش؛

کارگردان شیرازی جایزه‌اش را به زنان ایلِ قشقایی تقدیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۸۹۱

کارگردان فیلم مستند «اجاق» از استان فارس جایزه خود را در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش به زنان و مادران ایل قشقایی اهدا کرد.

به گزارش ایلنا، احسان بلندنظر براى بهترین دستآورد هنرى در تحقیق و پژوهش و على بلندنظر براى بهترین مستند در بخش ملى براى مستند « اجاق » تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدى جشنواره بین المللی فیلم موج کیش را دریافت کردند.

این کارگردان شیرازی پس از دریافت جایزه مستند«اجاق»، جشنواره فیلم موج کیش را یکى از علمى‌ترین جشنواره هاى کشور دانست و گفت: گفتگوى فرهنگ هاى مختلف ایران در قاب سینما، باعث دیالکتیک و سنتز فرهنگى شده و در نهایت منجر به ارتقاء و غناى فرهنگى جامعه خواهد شد.

او در پایان افتخار جایزه اش را تقدیم به همه مادران و شیرزنان ایل قشقایى کرد و معتقد است صاحبان اصلى مستند « اجاق »  مادران، دختران و شیرزنان ایل قشقایى هستند.

بلند نظر  با انتقاد از جشنواره های داخلی گفت: پس از دریافت جایزه می‌خواستم از برخی جشنواره‌های داخلی گلایه کنم چون بنظر من فیلمی که در جشنواره‌ای نظیرِ موج کیش، با رقیبان قدرتمند جایزه بهترین مستند را از آن خود می‌کند، در یکی از جشنواره‌های معتبر اروپا جایزه بهترین مستند را دریافت می‌کند و همچنین افتخارات فراوان دیگری در عرصه ملی و بین‌المللی کسب کرده‌است، حداقل لیاقت حضور در جشنواره‌هایی چون فیلم کوتاه تهران و سینماحقیقت را دارد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بیشتر فکر کردم، دیدم گلایه‌ای نیست، فیلم اجاق به اندازه خودش دیده شد و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خوش درخشید، بنابراین احساس می‌کنم این فقط فیلم ما نبود که دچار زیان شد.

گفتنی است عوامل فیلم مستند اجاق عبارتنداز: تصویربردار و تدوینگر: محمد ناصرى راد، صدابردار: محسن دانشور، محقق و نویسنده: احسان بلندنظر، مجرى طرح: ساسان حیدرپور،مدیریت تولید: سینا بهروزیان، محمدحسین فلّاح زاده، روابط عمومى: پریسا کاظمى، مهران نامدارى، مترجم انگلیسى: مرجان پیروى، با تشکر از: الهام قارلى پور، طراح پوستر: مریلا مرادى، حسین بلندنظر، تایپوگرافى: احسان بلندنظر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز