خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضای سبز شهری شهرداری شیراز:

افزوده شدن یک متر به سرانه فضای سبز شیراز / ارائه نهال رایگان به شهروندان از طریق ثبت نام در سامانه سبزینه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۴۵

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از افزایش یک متری سرانه فضای سبز شیراز در طی ۵ ماه فعالیت خبر داد.

 به گزارش ایلنا، محمد رضا زندیه در آیین رونمایی از سامانه «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)»، سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» و سامانه «سبزینه» با اشاره به راه اندازی سامانه سبزینه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های موجود، سامانه ای تحت عنوان سبزینه تدوین و راه‌اندازی شده است تا شهروندان پس از ثبت نام در این سامانه نهال رایگان دریافت کنند.

وی گفت: شهروندان می توانند به وب سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز مراجعه و در سامانه سبزینه ثبت نام کنند تا کارشناسان پس از ۴۸ ساعت نهال را به آدرس ثبت شده آورده و پس از کاشت در اختیار ثبت نام کننده قرار دهند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به تاکید شهردار محترم در ارتباط با کاشت درخت در سطح شهر شیراز اظهار کرد: برای اولین بار در این پروژه ۵۰ هزار اصله درخت در نظر گرفته شده است.

زندیه گفت: طی پنج ماه گذشته ۴۰۰ هزار اصله نهال در ارتفاعات پیرامونی و در خیابان های شهر شیراز کاشته شده است که در مجموع در طی پنج ماه یک متر به سرانه فضای سبز شهر شیراز افزوده شده است.

وی افزود: کاشت این تعداد نهال نیاز به زمانی در حدود دو یا سه سال داشت اما با مدیریت صحیح و مشارکت مردم این پروسه ۵ ماه به طول انجامید. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: زیرساخت های ترافیکی، فرهنگ رانندگی و عملکرد مجریان قانون تاثیر بسزایی در حوزه ترافیک کلانشهرها دارند.

مسعود طهماسبی با اشاره به اینکه توزیع نامتقارن و تمرکزگرایی خدمات سبب می شود در سطح شهرها با چالش های ترافیکی روبه رو شویم، اظهار داشت: یکی از رسالت های مجموعه مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ساماندهی وضع گره های ترافیکی است و سازمان حمل بار با همکاری سازمان فناوری شهرداری شیراز با انجام مطالعات و عملیات های کارشناسی مراحل صدور مجوزها را تسهیل کرده و به این سامانه هوشمند هوشمند را طراحی نمودند.

وی با بیان اینکه این سامانه خدمات متعددی را به خانواده بزرگ حمل و نقل بار ارائه می کند، خاطر نشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده بیش از 80 هزار خودرو در حوزه حمل و نقل بار در سطح شهر شیراز به صورت رسمی و غیر رسمی در حال فعالیت هستند اما تا به امروز قریب به 8 هزار خودرو ساماندهی شده اند. به موجب قانون مدیریت حمل و نقل بار به شهرداری ها سپرده شده و یکی از چالش هایی که در مسیر این ساماندهی با آن روبه رو بودیم بحث فرآیندهای دست و پاگیر و هزینه هایی بود که باعث می شد بسیاری از رانندگان رغبتی برای ثبت نام و همکاری با شهرداری در گذشته نداشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این سامانه خدماتی نظیر صدور پروانه های فعالیت، اشتغال و بهره بردای برای شرکت های حمل و نقل را تسهیل می کند، بیان کرد: در گذشته صدور این پروانه مدت زمانی 2 ماهه بود که با راه اندازی این سامانه به 48 ساعت کاهش پیدا کرده است. همچنین در این سامانه امکان پرداخت غیرحضوری هم فراهم شده و دیگر نیازی به مراجعه به بانک و تلف شدن زمان و افزایش هزینه نیست. اکنون هر یک از کاربران به راحتی با گوشی های هوشمند و رایانه می توانند فرایند ثبت نام را انجام دهند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در بخش دیگری از سخنانش گفت: این سیستم نقش ارزنده ای در اخصاص سهمیه سوخت به رانندگان از طریق بار برگ دارد و این فرآیند را تسهیل و دقیق و عادلانه کرده و مراحل انجام آن با کمترین هزینه صورت می پذیرد. همچنین از قابلیت‌های این سامانه می توان به خدماتی در حوزه های آموزشی و فرهنگسازی و رفاهی و صدور باربرگ تردد اشاره کرد.

طهماسبی در ادامه افزود: یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه هوشمند ایجاد پنجره واحد است. با اجرایی شدن پنجره واحد رانندگان دیگر نیازی به مراجعه به سازمان های مختلف برای اخذ پروانه ندارند و درخواست های آنان با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان ممکن صورت  می پذیرد.

وی در پایان افزود: طرح ال ای زد در مرحله فراخوان است و امیدواریم تا هفته شیراز به بهره برداری برسد. با رهنمودهای شهردار شیراز شاهد اتفاقات مثبتی در آینده نزدیک در این حوزه ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز