خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

ارائه روزانه ۲۰۰ مگا بایت اینترنت رایگان به شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۳۰

شهردار شیراز به ارائه روزانه ۲۰۰ مگا بایت اینترنت رایگان به شهروندان خبر داد و گفت: در اولین گام از این پروژه‌ای که در نوروز سال آینده و در روز شیراز کامل خواهد شد، شهروندان به اینترنت به صورت رایگان دسترسی خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین رونمایی از سامانه«سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)»، سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» و سامانه «سبزینه» افزود: راه‌اندازی سامانه PMIS موجب می‌شود که تصمیمات مدیران شهری علمی و کارشناسانه باشد و شهروندان امکان رصد امور مرتبط با شهرداری را در هر زمان داشته باشند

 رویکرد نرم افزاری نه تعطیلی پروژه عمرانی

 وی با بیان اینکه  از ابتدای قبول پست شهرداری به دنبال گسترش رویکرد نرم‌افزاری کردن فعالیت‌های شهرداری شیراز بودم، افزود: رویکرد نرم افزاری پروژه ها  به معنی تعطیلی پروژه عمرانی نیست، بلکه همه پروژه‌های عمرانی و اقدامات باید در بستری نرم‌افزاری صورت گیرد تا بتوان کارها را سریع‌تر و شفاف‌تر پیش برد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه PMIS در راستای ارتباط بیشتر با مردم و انعکاس شفافیت در فعالیت‌های شهرداری گفت: زمانی که پروژه بزرگراه صدر در تهران اجرا شد، منتقدین از هزینه ٣هزار میلیارد تومانی آن می‌گفتند اما شهرداری تهران از هزینه ٧٠٠میلیارد تومانی می گفت و یا در همین شیراز شهرداری می گفت برای ساخت پل کابلی ولیعصر (عج) یک عدد خرج کرده و منتقدین عدد دیگری؛ و اطلاعات صحیح به شهروندان و افکار عمومی  ارائه نمی شد.

به باور اسکندرپور افکار عمومی حق دارند از میزان هزینه ها در پروژه ای اطلاع داشته باشند؛ موضوعی که باعث شد امروز از سامانه PMIS رونمایی ‌شود و با راه اندازی آن شهروندان، مدیران و ناظران به صورت آنلاین می‌توانند تمامی پرداخت و صورت پرداخت ها را رصد کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات  برخی دستگاه‌ها  برآوردهای اولیه پروژه ها است، گفت: در این سامانه  تغییرات روزانه قسمت پروژه ها قابل رصد است و این حق شهروندان است که بدانند  اعتبارات شهرداری در کدام قسمت هزینه می‌شود.

 اسکندرپور با اشاره به اینکه این سامانه نقشه تمام پروژه ها را نشان می دهد، گفت: داشبورد مدیریتی در این سامانه این امکان را به مدیران می دهد که بر  مبنای اطلاعات به عنوان مثال بدانند در یک پارک در نقطه ای از شهر چه تعداد درخت کاشته شده است.

تصمیم گیری مدیران برپایه علمی تر و کارشناسی تر و حق شهروندان برای رصد امور از جمله دستاوردهای این سامانه است که اسکندرپور به آن اشاره کرد.

دریافت استعلام ها با یک اپلیکیشن

وی با تقدیر از دست اندرکاران اجرای این پروژه ها و نقش آنها در یکپارچگی بیشتر دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری با یکدیگر  گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه شهرداری الکترونیک صورت گرفته امروز به جایی رسیدیم که گاهی استعلام های ساختمانی  را می‌توان با نصب یک اپلیکیشن دریافت کرد.

شهردار شیراز گفت: البته اراده ما فراتر از این سامانه است و امیدوارم که در استقرار آن به درستی عمل کنند همان گونه که نسبت به برخی بخش‌ها در سامانه شفافیت گله داریم که بعضی اطلاعات خود را دیر در سامانه شفافیت بارگذاری می‌کنند.

 شهردار شیراز با اشاره به پروژه شهروند سپاری و استعلام های ساختمانی برخلاف مشکلات گفت: اجرای طرح استعلام پروانه های ساختمانی از طریق اپلیکیشن  ۵۶درصد از ١٢٠هزار مراجعه ای که در طول سال به شهرداری می شود، را کاهش می دهد.  

اینترنت رایگان به شهروندان

به گفته وی اولین مکان اجرای این پروژه باغ جهان‌نما شیراز است و فاز بعدی آن در ایستگاه‌های مترو شیراز و  مرکز گردشگری شهر خواهد بود.

سامانه PMIS نظارت شهرداری را بر پروژه‌های خود ممکن می‌سازد

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با افتتاح سامانه PMIS شهرداری باعنوان بزرگ‌ترین کارفرمای شهر می‌تواند هر یک از پروژه‌های خود را به صورت لحظه‌ای رصد کند، ابراز داشت: اطلاعات لازم در حال حاضر مبنای دقیقی ندارد و سلایق شخصی در ارائه آن‌ها دخیل است.

ارائه روزانه ۲۰۰ مگا بایت اینترنت رایگان به شهروندان

لیلا دودمان با اشاره به اینکه گسترش شهرها و توسعه خدمات شهری، انتظارات مردم از متولیان و بهره‌وری و کارایی سازمانی را افزایش داده است، گفت: پرداختن به ابعاد مختلف مدیریت شهری با ابزارهای سنتی سابق ممکن نیست و ضروری است با ایجاد زیرساخت‌ها و ابزارهای نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات فرایندها را مکانیزه کرد و با حذف کاغذ، شاهد افزایش شفافیت، کاهش فساد و هزینه‌ها و قانونمند‌کردن خدمات باشیم.

دودمان مدیریت منابع و پایش و رصد دائمی وضعیت شهر را از اهم فعالیت‌هایی دانست که باید برای مبارزه با فساد به آن اقدام کرد و گفت: از همین رو است که می‌توان از سامانه اطلاعات مدیریت پروژه شهرداری باعنوان یکی از پروژه‌های شاخص در مسیر هوشمندسازی یاد کرد.

دودمان، اولین مرحله دستیابی به شهر هوشمند را رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی دانست و گفت: کمیسیون هوشمندسازی در راستای اجرای پروژه یادشده، بیش از ۱۵ جلسه کارشناسی فنی و مدیریتی را به منظور حل مشکلات برگزار کرده و به صورت مداوم به بازدید میدانی از پیشرفت پروژه مبادرت کرده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این سامانه امکان نظارت دقیق و شفاف بر عملکرد شهرداری در اجرای پروژه‌ها از لحظه آغاز  تا مراحل برآورد، انجام مناقصات و انتخاب مجری ذیصلاح، عقد قرارداد، عملیات عمرانی و کارگاهی را فراهم می‌کند که نظارت هوشمند شهرداری بر عملکرد پیمانکاران را به همراه دارد.

دودمان با قدردانی ویژه از معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک از دیگر پروژه کمیسیون هوشمندسازی با عنوان سامانه جامع مدیریت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری نیز یاد کرد و گفت: این طرح امکان ارائه پروانه‌ها و مجوزهای لازم  را برای وسایل نقلیه حمل بار و رانندگان فراهم می‌سازد که در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان نقشی برجسته ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز