خبرگزاری کار ایران

دکتر زالی خبر داد:

شناسایی ۳ فوتی کرونای انگلیسی در تهران/ افزایش تعداد بستری‌های کرونایی/ لزوم تصمیم گیری سریع درباره تعطیلات عید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۲۹

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: تاکنون ۳ فوتی قطعی در بحث کرونای جهش یافته انگلیسی در تهران شناسایی شده اند.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره شناسایی ویروس جهش یافته نوع دیگر کشور‌ها مانند فنلاندی در داخل کشور گفت: به جز ویروس جهش یافته معروف به انگلیسی شواهدی از وجود دیگر جهش یافته‌ها مبنی بر ویروس جهش یافته فنلاندی در کشور نداریم.

وی گفت: پیش‌تر ویروس جهش یافته اسلواکی، قبل از آن ویروس موسوم به کالیفرنیا و قبل‌تر از آن انگلیسی و آفریقایی وجود داشته، اما تنها مورد جهش یافته در داخل کشور موسوم به انگلیسی مشاهده شده است و شواهدی از سایر جهش‌ها وجود ندارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلان شهر تهران درباره تعیین کانون شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی نیز افزود: نمی‌توانیم مشخص کنیم که کانون شیوع ویروس جهش یافته کجاست و به صورت قطعی نقطه‌ای را معرفی کنیم، اما با توجه به پراکندگی مبتلایان می‌توانیم بگوییم در نقاط مختلف تهران مبتلایان وجود داشته است.

زالی همچنین به افزایش تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی و بیمارستانی اشاره کرد و گفت: در میزان مراجعان سرپایی شاهد افزایش هستیم و شاخص بستری نسبت به هفته‌های گذشته نیز افزایش داشته است.

وی افزود: در دی ماه ۲۸ هزار نفر مراجعه سرپایی داشتیم که در بهمن ماه به ۴۰ هزار نفر رسید و به این ترتیب شاهد افزایش مراجعان سرپایی نیز در بهمن بوده ایم. میزان بستری‌ها در انتهای بهمن نیز نسبت به انتهای دی ماه رشد داشته و در روز‌های آغاز اسفند ماه نیز با شیب ملایمی در حال افزایش است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلان شهر تهران گفت: نامه‌ای به وزرای کشور و بهداشت نوشته شده است تا پرواز‌های اروپایی به ویژه انگلستان متوقف شود. البته نظر ما تنها پرواز‌های اروپایی نبوده است چرا که در پرواز از سایر کشور‌ها نیز نوع جهش یافته ویروس در افراد مشاهده شده است و فضای زیرساختی ترانزیت فرودگاه امام خمینی به گونه‌ای نیست که از ازدحام و خطر الودگی جلوگیری شود و توقف پرواز‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: هنوز از ستاد ملی کرونا شیوه نامه روشن و شفافی درباره بازار خرید و تردد‌های نزدیک به ایام نوروز اعلام نشده است، بی تردید اگر قرار است محدودیت‌هایی اعمال شود با توجه به این که پیش‌فروش‌ها در حوزه سفر و تردد‌ها در حال انجام است، برای جلوگیری از نارضایتی مردم باید زودتر تعیین تکلیف شود تا سرنوشت بسیاری از موارد از جمله تردد‌ها و برگزاری آزمون‌ها مشخص گردد.

زالی گفت: البته برخی از این موارد ملی است و باید هر چه زودتر تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز