خبرگزاری کار ایران

فرماندار دامغان مطرح کرد :

زنگ خطر سالک در دامغان به صدا درآمد/ دانشگاه علوم پزشکی بخشی از اعتبارات کرونا را به مبارزه با سالک تخصیص دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۲۱

فرماندار دامغان با اشاره به اینکه زنگ خطر سالک در دامغان به صدا درآمده است، گفت: ضرورت دارد جهاد کشاورزی اقدامات ترغیبی و تشویقی برای مبارزه با سالک را انجام دهد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان گفت: بیماری سالک در شهرستان دامغان یکی از دغدغه های مسئولان و مردم است و طبق جمع بندی آمار شبکه بهداشت این شهرستان، بیماری سالک افزایش رو به رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیماری سالک در سطح شهرستان دامغان در دو بخش مرکزی و امیرآباد ۳۶روستا با جمعیت 10 هزار و 500 نفر و 2 هزار و 700 هکتار را درگیر و تحت الشعاع قرار داده است.

بندرآبادی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل هایی که موجود است مبارزه با مخزن و طعمه گذاری تا شعاع 500 متری را بخشداران و دهیاران برعهده گرفتند و فراتر از شعاع 500 متری برعهده منابع طبیعی و جهاد کشاورزی واگذار شد.

فرماندار دامغان اطهار کرد: شهرداری امیریه در بودجه 1400 مبلغ 100 میلیون تومان در نظر گرفته که در سال جاری نیز بخشداری امیرآباد 350 میلیون تومان و بخشداری مرکزی 150 میلیون تومان برای مبارزه با سالک را تامین کردند.

بندرآبادی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از محل بودجه و اعتبار کرونا، مبالغی را ویژه مبارزه با سالک تخصیص دهد تا در آینده شاهد بروز معضل و مشکل در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز