خبرگزاری کار ایران

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

ارسال کیت تشخیص کرونای انگلیسی به استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۵۲۹

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از تحویل کیت تشخیص کرونای انگلیسی به استان همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان منوچهر کرمی امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: کیت تشخیص کرونای انگلیسی به استان همدان تحویل داده شده و موارد استفاده از آن بر اساس یک دستورالعمل کشوری است.

کرمی با بیان این که در شرایط خاصی از این کیت استفاده می‌شود، تصریح کرد: برای مواردی مانند طغیان بیماری با انتشار ناگهانی، بیمارانی که پیشرفت بیماری سریع و علایم بالینی خیلی خاصی دارند از این کیت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان تاکید ما این است که مردم در خرید، رفت‌وآمد و کارهای اداری رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان این که باید سبک زندگی مقابله با کرونا جدی گرفته شود، گفت: در این شرایط مسافرت رفتن به هیچ عنوان صلاح نیست و لازم است که مردم از برخورد با مسافران و افرادی که با ان‌ها دیدار داشتند، اجتناب کنند.

کرمی با تأکید براینکه مردم باید از دست دادن و روبوسی اجتناب کنند و شست‌وشوی دست‌ها و تهویه هوای اماکن مسقف را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد:  سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون، بیماری قلبی، افرادی که دیابت و سرطان دارند و از همه مهم‌تر زنان باردار باید بسیار مراقب باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان این که از مردم خواهش می‌کنیم در صورت بروز علائم مشکوک، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه و به توصیه پزشکان توجه کنند، گفت: لازم است هنگامی که از اطرافیان فرد مبتلا درخواست می‌شود آنها هم نمونه بدهند، همکاری لازم انجام شود تا بتوانیم به سرعت بیماران را  شناسایی کنیم و در نهایت به هدف قطع زنجیره انتقال بیماری برسیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز